سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهیه‌کنندگی فیلم‌‌های دفاع مقدس بسیار سخت‌تر از فیلم‌های آپارتمانی است

پروانه مرزبان به عنوان اولین تهیه‌کننده زن در زمینه ساخت فیلم‌های دفاع مقدس، از دغدغه هایش در این حوزه می گوید.

پروانه مرزبان تهیه‌کننده سینما و اولین زنی که تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع‌مقدس را بر عهده داشته، در خصوص این موضوع به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع مقدس و مسائل جنگ هم از لحاظ سنگینی کار و هم به خاطر بیان واقعیت بسیار سخت‌تر از فیلم‌های آپارتمانی و شهری است.

وی افزود: سال‌های سال در سیمای شاهد بنیاد شهید کار می‌کردم و فیلم‌های مستند و تله فیلم ساختم. این باعث شد علاقه شدیدی نسبت به فضای جنگ پیدا کنم و می‌دیدم که جوان‌ها با غیرت و عرق خاص می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: بیشتر زندگینامه عزیزان شهید را می‌خواندم و اذیت می‌شدم و در نهایت حسی در من به وجود آمد تا تهیه‌کنندگی فیلم‌های دفاع مقدس را انجام بدهم و بسیار راضی و خوشحالم؛ چون کاری جز این نمی توانم انجام بدهم تا دینم را ادا کنم.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: متاسفانه توجه زیادی به این بخش نمی شود و تعداد کمی از بچه‌های این حوزه که از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر هستند، فعالیت مستمر دارند.

وی اظهار داشت: اکثرا هفته دفاع مقدس که فرا می رسد، سر و صدا راه می اندازند و شلوغ کاری می کنند و پس از گذشت این هفته نگاه‌ها و فعالیت ها به حداقل می رسد. کنار می کشند و این باعث کم شدن شور و اشتیاق بچه های فیلمساز برای فعالیت در حوزه جنگ می شود.

مرزبان خاطرنشان کرد: مسئولان باید چند سینما مختص اکران آثار دفاع مقدس بگذارند و شرایط فیلمسازان را برای فعالیت در این حوزه فراهم کنند تا با فراغ بال و آسودگی خیال دست به فیلمسازی  بزنند. نباید رشادت ها و جوانمردی های آن جوانان را فراموش کنیم.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.