سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

آغاز به کار پنجمین کنگره پیشگیری از بیماری ‌های قلبی

پنجمین کنگره پیشگیری از بیماری‌ های قلبی و عروقی با هدف بررسی علل سکته‌ های قلبی و راهکار های پیشگیری با حضور پژوهشگران و متخصصان در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محور هایی از قبیل بازنگری گاید لاین ‌های پیشگیری از بیماری ‌های عروق کرونر قلب و راهکار های درمانی کنترل عوامل خطر بیماری ‌های عروق قلبی در دستور کار دارد.
محورهای دیگر این کنگره که از امروز کار خود را آغاز کرد و با ارائه مقالات شفاهی و پوستر ادامه دارد شامل مطالعات اپیدمیولوژیک در رابطه با بیماری ‌های قلبی و عوامل خطر، نقش ژنتیک در بروز بیماری های قلبی و راهکار های پیشگیری و درمانی بیماری ‌های قلبی، بازنگری اهمیت و نقش تغذیه در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری‌ های عروق قلبی، بازنگری اهمیت ورزش در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری ‌های عروق قلبی، بررسی نقش طب سنتی در راهکاری پیشگیری و درمانی بیماری‌ های قلبی و بررسی نقش بازتوانی قلبی در پیشگیری ثانویه بیماری‌ های قلبی و عروقی است.
بحث و بررسی نقش تصویر‌برداری قلبی در تشخیص زودرس بیماری ‌های قلبی و پایش درمانی بیماران، بازنگری کاربرد سلول ‌های بنیادی در راهکار های درمانی و پیشگیری از بیماری ‌های قلبی و بازنگری راهکار های درمانی پیشگیری از موارد مرگ ناگهانی قلبی ناشی از آریتمی ‌های قلبی از دیگر عناوین اصلی این کنگره است.
در این کنگره مقالاتی پیرامون یافته‌های جدید پیشگیری و درمان بیماری ‌های قلب و عروق ارائه می شود و مواردی از قبیل نقش تغذیه و ورزش در کنترل فشارخون و عوامل مؤثر در بروز سکته‌ های قلبی از قبیل مصرف دخانیات و چربی دور شکم مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
در این کنگره سه‌ روزه از 200 مقاله برگزیده که به دبیرخانه کنگره رسیده 104 مقاله در قالب پوستر و مابقی به‌صورت سخنرانی ارائه می شود.
در این کنگره متخصصانی از کشورهای خاورمیانه و اروپا، آمریکا و ایران حضور دارند.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.