سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

انعكاس مفاهيم دينی با آگاهی به دنيا

هیئت های مذهبی عزاداری یزد را سرآمد کشور کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ استاندار یزد در گردهمایی مسئولان هیئت های مذهبی، مدّاحان و شاعران آیینی استان یزد، ماه محرّم را فرصتی فرهنگی برای استفاده از ظرفیت جوانان و انتقال مفاهیم و ارزشهای دینی این استان و کشور به مردم دنیا دانست.

سیدمحمد میرمحمدی گفت: نیرو، خلاقیّت، قدرت جوانان و نیز استعداد نهفتۀ آنان با جریان هایی آتشین و تأثیرگذار شکوفا می شود و این شکوفایی با مدیریت هیئت های مذهبی، محتوای اشعار حماسی و نظم آن ها در ارتباط است.

وی هدف از این گردهمایی را شکل گیری مراسم عزاداری حضرت حسین بن علی(ع) به بهترین نحو عنوان کرد و افزود: این هدف مقدّس است و ما می خواهیم در عزاداری ها و هیئت ها پایبندی خود به ائمه اطهار(ع) را نشان دهیم.

میرمحمدی با بیان اینکه در انتقال مفاهیم دینی در مرحلۀ اول باید زیباترین واژه هارا به کار برد، گفت: هیئت های مذهبی باید به گونه ای تأثیرگذار عمل کنند که ملّت ها متوجه ارزش های دینی این کشور، دیانت و اعتقادات ما شوند.

استاندار یزد درخصوص شاعران آیینی نیز گفت: شاعران آیینی اشعاری بسُرایند که از نظر ادبیات اخلاقی، انقلابی گری و حماسی سرآمد و متجلّی هم نوایی در میان همۀ هیئت های مذهبی باشد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: استان یزد از فرصت فرهنگی ماه محرم به بهترین نحو استفاده کند و با استفاده از نیرو و انگیزۀ جامعۀ جوان زمینه ای برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تضمین سلامت جوانان، ترویج اخلاق مذهبی و آرامش جامعه فرآهم نماید.

در این گردهمایی برخی رهروان مکتب حسینی به بیان نکاتی دربارۀ عزاداری  ماه محرم پرداختند و مطالبات خود از گروه های هدف و مسئولان استان را بیان کردند.

انتهای پیام/ د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.