سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دل آزردگی بانوان بسکتبالیست از تصمیم جدید فیبا

جامعه بسکتبال بانوان تحت تاثیر تصمیم فیبا مبنی بر عدم اجازه بانوان محجبه در مسابقات بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار توپ و تور باشگاه خبرنگاران فیبا در تصمیمی بیان داشته است که تیم های بسکتبالی که بانوان آن ها حجاب اسلامی دارند نمی توانند در مسابقات برون مرزی حضور یابند. این تصمیم باعث دل آزردگی بانوان بسکتبالیست کشورمان شده است. ضمن این که این روند می تواند تاثیرات ناخوشایندی را بر تیم ملی بسکتبال بانوان بر جای بگذارد. 
زهرا مرتضی زاده سرمربی تیم پالایش نفت آبادان در گفت و گو با رادیو ورزش گفت: از شنیدن این خبر بسیار ناراحت شدیم. سال ها بازیکنان و مربیان برای حضور در عرصه های بین المللی تلاش کردند و بازی ها را با حجاب برگزار کردند به امید آن که فیبا در قوانینش تجدید نظر کند اما این اتفاق نیفتاد. نمی دانیم چرا فدراسیون جهانی بسکتبال چرا در بخش بانوان این همه سخت گیری می کند؟ چون بانوان محجبه رشته های دیگر مانند والیبال و فوتسال به راحتی در مسابقات برون مرزی حضور می یابند.
نعیمه ظفر مربی تیم ملی دانشگاه ها تصریح کرد: جای سوال است که چرا در این چند سال با توجه به این که زمان و اسپانسر در اختیار فدراسیون بود در هیچ بازی بین المللی حضور نیافتیم که این ضعف مدیریت بسکتبال ایران را نشان می دهد. اما در مسابقات داخلی ثابت کردیم حجاب هیچ گاه مانع پیشرفت بازیکنان و مربیان نشده است. امیدوارم اتفاقات بهتری برای ورزش بانوان رخ دهد. 
فاطمه کرم زاده نائب رییس بانوان بسکتبال خاطر نشان کرد: فیبا لباس تیم ملی ما را نپذیرفت. اما ما تا پایان سال میلادی جاری مهلت داریم. به همین دلیل قصد داریم با تیم های قطر، کویت و روسیه مسابقات چندجانبه ای را در تهران برگزار کنیم و اعلام کنیم این عدم موافقت با لباس بانوان محجبه تنها شامل کشور ما نیست بلکه برای تمامی تیم هایی که بانوان محجبه دارند مشکل ساز شده است. حتی نامه ای از بسکتبال آمریکا به فیبا ارسال شده تا این قانون لغو شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.