سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

نصب 10 هزار تن قفس پرورش ماهی در دریا

ظرفیت نصب قفس پرورش ماهی در دریا تا پایان امسال در گیلان به 10 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛  استاندار گیلان در کارگروه پرورش ماهی در قفس گفت: برای پرورش 10 هزار تن ماهی در قفس مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان تا پایان سال محقق می شود و پرورش ماهی در قفس با توجه به میزان اشتغال آن در اولویت استان قرار دارد .

محمد علی نجفی با اشاره به نصب هشت قفس برای پرورش ماهی در ساحل انبارسر بندرکیاشهر با ظرفیت تولید 500 تن در سالجاری گفت : بر طبق گزارشات اولیه قرارداد حدود 4 هزار تن پرورش ماهی در قفس منعقد گردیده و موانع زیست محیطی آن برطرف شده است .

وی گیلان را جزو اولین استانهایی دانست که موفق شد موارد زیست محیطی این طرح را در داخل استان حل کند و برای 8 هزار تن دیگر نیز سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار گیلان همچنین با یادآوری تفاهم نامه همکاری پرورش ماهیان خاویاری میان استانهای گیلان ، مازندران و گلستان با بنیاد مستضعفان به میزبانی رشت اضافه کرد : تاکنون 9 سرمایه گذار برای پرورش ماهیان خاویاری در خط ساحلی با استفاده از آب دریا برای دریافت 11 میلیارد تومان تسهیلات به بانک عامل معرفی شده اند که 5/2 درصد از سود تسهیلات توسط استانداری گیلان پرداخت می شود.


انتهای پیام/


.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.