سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

افزایش ظرفیت‌های زیرساختی برای زوار اربعین در مرز شلمچه

ظرفیت‌های زیرساختی برای زوار اربعین در مرز شلمچه افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حیاتی  فرماندار خرمشهر در جلسه اربعین که با حضور وزیر کشور در سالن جلسات پایانه مرزی برگزار شد، گفت: یکی از اقدام های مهمی که در زمینه اربعین انجام شده برگزاری جلسات با طرف عراقی است که قرار است عراق نیازمندی های خود را اعلام کند.

ولی اله حیاتی با یادآور شدن اینکه سال گذشته نیازهای عراق در مرز شلمچه، افزود: امسال در زمینه های مختلف از جمله احداث پارکینگ و گیت گذر، امکانات لازم توسط منطقه آزاد اروند تامین شده است.

وی گفت: امسال نیز این قصد وجود دارد که توازنی در ورود و خروج بین ایران و عراق ایجاد شود که بر همین اساس سال گذشته ۲۵ گیت در سوی عراق نصب شد که امسال بر حسب نیازمندی افزایش می یابد.فرماندار خرمشهر همچنین خبر از استقرار مواکب ۲ استان آذربایجان شرقی و غربی در مرز شلمچه عراق و خدمات رسانی به زوار خبر داد.

حیاتی افزایش آمار تردد زائران از مرز شلمچه را پیش بینی کرد و گفت: سال گذشته ۷۴۷ هزار و ۴۳۰ نفر در رفت و برگشت از مرز شلمچه گذر کردند که نسبت به سال ۹۳ رشدی ۵۵ درصدی داشت و امسال نیز افزایش شمار زوار پیش بینی می شود که با توجه به راه اندازی پایانه جدید مسافری شلمچه با ۳۲ گیت ورود و خروج، قادر به تردد ۱۰۰ هزار نفر در طول شبانه روز خواهیم بود.

حیاتی، مهمترین اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت خدمات رسانی به زائران در مرز شلمچه را چنین افزود: در سال ۹۳، تعداد موکب های خدمات رسان در مرز شلمچه ۴۵ موکب بود که در سال ۹۴ به ۱۲۵ موکب رسید و با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود در سال جاری ۲۴۰ موکب خدمات رسان در حد فاصل میدان مقاومت تا مرز خدمات رسانی کنند.

وی گفت: در سال گذشته در هر وعده ۳۰ هزار پرس غذا توزیع می شد که امسال به ۶۰ هزار پرس می رسد.

حیاتی همچنین به اجرای عملیات آبرسانی به روستاهای شلمچه که سال گذشته با اعتباری ۷.۵ میلیارد ریالی از محل اعتبارات منطقه آزاد اجرا شده بود اشاره کرد و گفت: امسال هم قرار است با اعتبارات منطقه آزاد اروند، آب روستاها از شلمچه منفک شود تا شاهد افت فشار آب نباشیم.

حیاتی از افزایش ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی از سوی منطقه آزاد اروند به ۳۰۰ چشمه موجود در سال گذشته نیز خبر داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.