سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی؛

عاشورا رمز تحول در جامعه بشری است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئت های مذهبی، مدارس بزرگ و جایگاه‌های تربیت انسان‌های حسینی(ع) و زینبی(س) هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم اهدای پرچم متبرك حضرت رضا(علیه السلام) به هیئت‌های مذهبی سراسر كشور که با حضور نمایندگانی از 391 هیئت مذهبی سراسر كشور در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینكه هیئت‌های مذهبی رسالت سترگ اشاعه دین مداری، ولایت مداری و گسترش ارزش‌های الهی در جامعه را برعهده دارند، افزود: نقش این تشكل‌ها در تحقق مدنیت دینی بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ با بیان اینكه نهضت عاشورای حسین بن علی(علیه السلام) منشا تحولات و اصلاحات اجتماعی در طول تاریخ بشریت بوده است، گفت: جوانانی که در هیئت‌ها حسینی پرورش می‌یابند، در فراز و نشیب‌های زندگی اجتماعی دچار آسیب نمی‌شوند و به عنوان نیروهایی مثبت،‌ موثر و تاثیرگذار در عرصه‌های گوناگون نقش آفرینی می‌كنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امام حسین(علیه السلام) را اسوه و الگوی بی بدیل جامعه بشری خواند و افزود: امروز اگر جوامع با زندگی و سیره این امام همام آشنا شوند، آنگاه دیگر با جریاناتی كه برخلاف این سیره و سبك زندگی عمل می‌كنند، انس و الفت نمی‌گیرند.

وی با بیان اینكه تمدن و آینده بشری به نام حسین بن علی(علیه السلام) رقم خواهد خورد، تصریح كرد: اراده الهی بر آن است که جامعه بشری به بركت خون ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) و یاران صدیق ایشان متحول شود و تمام خیزش‌ها و جنبش‌های اسلامی در تاریخ بشریت به بركت قیام عاشورا بوده و خواهد بود.

آیت الله رئیسی، انقلاب اسلامی را امتداد نهضت عاشورا و بیداری اسلامی را از بركات خون شهدای كربلا دانست و گفت: عاشورا رمز بقا و تداوم همه خوبی‌ها در عالم بوده و در تابلوی این نهضت، تمام مظاهر عالی انسانی و اسلامی متجلی است.

وی با بیان اینکه امروز جاهلیت مدرن بسیار پیچیده‌تر از جاهلیت سال 61 هجری است، خاطرنشان كرد: جاهلیت امروز ظاهری آراسته و باطنی پیچیده دارد، اما مظاهرش بسیار جهالت آمیزتر و پیچیده‌تر است.

تولیت آستان قدس رضوی بیداری اسلامی را از برکات قیام کربلا و خون شهدا دانست و گفت: یزیدیان می‌خواستند عاشورا پایان راه باشد، اما آغاز راه شد. بنای عالم بر این نیست که عاشورا تنها جریانی در سال 61 هجری باشد، بلکه نهضت عاشورا اصلاح گر تمام امور بشریت در تمامی اعصار و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

وی با بیان اینكه امروز جنایت، ظلم و فحشا حیات انسان معاصر را تهدید می‌كند، افزود: جریان همجنس بازی به عنوان یكی از بزرگترین فجایع اخلاقی انسان امروز به عنوان یکی از مظاهر تمدن و فرهنگ از سوی جریان جاهلیت مطرح می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه امروز انكر منكرات عالم، نظام استكباری است، گفت: امروز انکر منکرات و زشت ترین و پلیدترین جریانات، نظام استكباری است که تلاش دارد فرهنگ منحط خود را بر جوامع بشری تحمیل كند و ذائقه ملت‌ها را تغییر دهد.

تولیت آستان قدس رضوی عاشورا را رمز تحول در جامعه بشری خواند و گفت: امروز در جای جای عالم، برتری و پیروزی از آن حزب الله و نیروهای مقاومت بوده و دشمن در تمامی عرصه ها مقلوب است. چراکه جوامع اسلامی از انقلاب اسلامی ایران درس ایستادگی، ایثار و رشادت را فرا گرفته اند.

آیت الله رئیسی با تاكید بر این مطلب كه نهضت حسینی بصریت آفرین است، تصریح كرد: پیام امام حسین(علیه السلام) یک پیام جاوید و زندگی‌ ایشان یک زندگی پر از افتخار و درس آموز است. آنهایی که او را شناخته و از مکتبش درس گرفته‌اند، روح مقاومت، پایداری، شجاعت و شهامت را در برابر دشمن آموخته‌اند و در برابر هیچ قدرتی هراس به دل راه نمی‌دهند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، پرچم متبرک آستان قدس رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگان هیئت‌های مذهبی سراسر کشور اهدا شد.

انتهای پیام//ف.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.