مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شهرستان نیشابور برای برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران آمادگی لازم را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛سید سعید سرابی در نشست کمیته مشورتی ناشران خراسان رضوی در خصوص برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب در نیشابور افزود: با عنایت به مساعدت موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران ناشران مطرح ملی در هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور حضور خواهند داشت.

وی گفت: اکثر ناشران در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مهرماه ابراز مخالفت کردند ما نیز با عنایت به بررسی های کارشناسی انجام شده این نمایشگاه را در آبان ماه برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از همراهی اتحادیه تعاونی ناشران خراسان رضوی با برگزاری این نمایشگاه در نیشابور تقدیر کرد و افزود: برگزاری یک نمایشگاه قوی مستلزم همراهی و همکاری همه بخش ها می باشد امیدواریم با همراهی که ناشران خراسان رضوی با این نمایشگاه در نیشابور دارند شاهد نمایشگاه با کیفیت و پرباری در پایتخت کتاب ایران باشیم و این اتفاق فرهنگی بزرگ منجر به تقویت عنوان پایتخت کتاب ایران شود.

سرابی گفت: برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در نیشابور این را به مطالبه مردم تبدیل می کند و باعث می شود این مهم در تقویم نمایشگاههای کتاب ثبت شود.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب جهان اسلام در مشهد خبر داد و اظهار داشت: مقدمات برگزاری این نمایشگاه فراهم شده است و هفته آینده جلسه ای در خصوص برگزاری این نمایشگاه در تهران برگزار می شود.

رییس اتحادیه تعاونی ناشران خراسان رضوی هم در این جلسه از ایده برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها از جمله نیشابور حمایت کرد و با بیان اینکه نمایشگاه کتاب یک فعالیت فرهنگی، اقتصادی است گفت: باید نمایشگاه کتاب به سوی حرفه ای شدن پیش رود تا بتوان از حضور ناشران برجسته کشور و بین الملل استفاده کرد.

مهدی نصیرزاده نمایشگاه کتاب را ویترینی از تازه های کتاب خواند و افزود: انتظار می رود برای نمایشگاه کتاب مشهد در سال 2017 فکری نو کرد و با استفاده از همه نظرات میزبان این رویداد باشیم.

رییس تعاونی ناشران خراسان تاکید کرد: در نمایشگاه کتاب ناشران در سال 2017 ، باید از اتحادیه ناشران ایران کمک بگیریم تا بتوانیم با همکاری آنها از ظرفیت پایتخت فرهنگی بهره برد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.