سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

برگزاری همایش خانواده مطهر

به مناسبت گرامیداشت تکریم خانواده، همایش خانواده مطهر در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ در این همایش 2 روزه که به همت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و با حضور بانوان فرهیخته، مبلغان دینی و بانوار مشاور دستگاه های اجرایی استان در رشت برگزار شد، درباره انحراف و آسیب های فکری در خانواده ها و چگونگی هرچه بیشتر پیوند تحکیم بنیان خانواده سخنرانی شد.
حجت الاسلام دریا کناری پژوهشگر دین، فرق و ادیان و مدرس حوزه و دانشگاه در تهران با اشاره به اینکه خانواده با نقش تربیتی خود، مهمترین عامل تاثیر گذاری را در جامعه دارد، افزود: متاسفانه یکی از جنگ های نرم دشمنان کشور، نشانه گرفتن دین و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان است که باید بیش از بیش به آن توجه شود.
وی به شکل گیری روز افزون مکتب، فرقه و نحله های انحرافی در جامعه اشاره کرد و افزود: با پذیرش قلبی خداوند ، یقین به توحید، معاد و یکتا پرستی، بصیرت افزایی و بیداری می توان با هرگونه انحرافات دینی مقابله کرد و به رستگاری رسید.
حجت الاسلام دریا کناری گفت: شاخص های عرفان دعوت به الله، رسیدن به  آرامش عمیق و دراز مدت، عرفان و حفظ اسرار، ارائه کرامت در حد ضرورت و شریعت مدار است اما در معنویت های انحرافی به جای دعوت به الله دعوت به خود است و شاخص های  معنویت های انحرافی به دست آوردن آرامش سطحی و مقطعی، افشای رمز و راز، ادعای کرامت و عمل خارق العاده برای جذب و شریعت گریز است.
وی خانواده را محوری ترین نقش تربیتی در جامعه اعلام کرد و افزود: توجه خانواده ها به وجود جنگ نرم و نشانه گرفتن دین و شریعت توسط دشمنان و روابط محکم پیوند زناشویی و پیروی از احکام الهی و دینی را عامل مهمی در سعادت دنیوی و اخروی دانست.
این همایش از دیروز در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد و ظهر امروز به پایان رسید.
در این همایش 2 روزه 500 نفر از بانوان گیلانی حضور داشتند که قرار است به شرکت کنندگان گواهی دوره آموزشی 10 ساعته اعطا شود.



انتهای پیام/ع


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.