سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

6 کارخانه تا سال 2018 در کابل به بهره‌برداری می‌رسد

ساخت 6 کارخانه تولیدی مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی با هزینه بیش از 350 میلیون دالار در کابل آغاز شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در مراسم کلنگ زنی این کارخانه‌ها از سرمایه‌داران افغانستان، منطقه و جهان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

آغاز به کار ساخت این 6 شرکت تولیدی با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور، رییس مجتمع شرکت‌های بین‌المللی الکوزی و دیگر مقامات بلند پایه افغانستان گذاشته شد.

نماینده شرکت الکوزی در جریان مراسم کلنگ زنی 6 شرکت تولیدی گفت که با ایجاد این کارخانه‌ها فرصت‌های خوب بازرگانی به وجود خواهد آمد.

براساس قراردادی که بین حکومت افغانستان و الکوزی‌ گروپ صورت گرفته این 6 کارخانه باید طی سه‌سال آینده ساخته می‌شد، اما این شرکت می‌گوید فاز نخست آن تا سال 2017 و تمام کارخانه‌ها تا سال 2018 ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مسئولان شرکت الکوزی این کارخانه‌ها زمینه استخدام مستقیم دو هزار کارمند و استخدام غیر مستقیم ده‌ها هزار کارمند را مساعد خواهند ساخت و ۶۰ درصد تولیدات آن به بیرون صادر و ۴۰ درصد در داخل کشور عرضه خواهد شد.

محمد اشرف غنی در مراسم کلنگ‌زنی این کارخانه‌ها از سرمایه‌داران افغانستان، منطقه و جهان خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.