سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

افتتاح سومین نیروگاه برق پراکنده استان یزد

سومین نیروگاه برق پراکنده استان یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا صحتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت: این نیروگاه چهارمگاواتی صنیر یزدبه عنوان سومین نیروگاه استان است که با بهره برداری از این طرح پایداری برق گلخانه های چهار منطقه مهم یزد تضمین می شود.

صحتی افزود: با توجه به حساسیت پایداری شبکه و زیان هایی که اختلال در تامین برق به گلخانه داران منطقه وارد می کند، بهره برداری از این نیروگاه، پایداری برق گلخانه های مناطق دهنو، ملاباشی، سید میرزا و محمدآباد را تضمین می کند.

وی گفت: نیروگاه های تولید پراکنده علاوه برمزیت اثرگذار در کاهش تلفات، به عنوان یک ضروت در موضوع پدافند غیرعامل مورد توجه است.


صحتی با بیان اینکه نیمی از نیروگاه های کشور در اختیار بخش خصوصی است، یادآور شد: در صورتی که از حرارت خروجی این نیروگاه ها برای تولید برق استفاده شود، بازدهی آن به مراتب بالاتر می رود.

درادامه محسن نگارش مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان یزدگفت: یزد پس از استان تهران، دومین استان کشوردر زمینه جلب مشارکت و صدور پروانه و موافقت نامه در راه اندازی نیروگاه های تولید پراکنده به شمار می رود.

 نگارش افزود: نیروگاه صنیر سومین نیروگاه تولید پراکنده است که پس از نیروگاه دومگاواتی صاتنا در جهان آباد میبد و 6.8 مگاواتی شهرک صنعتی یزد به مدار آمده است.

وی یادآور شد: در نیمه دوم مهرماه جاری، چهارمین نیروگاه تولید پراکنده به ظرفیت 6 مگاوات در شهرک صنعتی اردکان به بهره برداری می رسد که هم اکنون در مرحله تست تجهیزات است.

بهره بردار نیروگاه صنیر نیز در این آیین گفت: ایجاد نیروگاه تولید پراکنده به لحاظ اقتصادی مقرون صرفه بوده و تقلیل تلفات شبکه انتقال و توزیع و افزایش پایداری شبکه از مزیت های آن است.

مسعود یوسفی افزود: ایجاد نیروگاه های تولید پراکنده در زمان بروز حوادث و سوانح مختلف می تواند ضروری ترین نیازهای برق بخش های مختلف را با اتکا به منابع و امکانات محلی تامین کند.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.