دوره آموزشی مباحث مهم ایمنی برق و بهداشت محیط کار درشرکت توزیع نیروی برق استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مهدی علی گل کارشناس فنی و اداری با اشاره به اینکه بسیاری از عوامل سلامت کارکنان در محیط اداری را به شدت تهدید می کنند ، مخاطراتی نظیر خطرات فیزیکی ، شیمیایی ، ارگونومیک ، بیولوژیکی و روانی را نام برد .

  علی گل افزود : مهم ترین ریسک های بالقوه در مشاغل اداری ، خستگی چشم ، سندرم کار بیش از حد ، سردرد ، لغزش ،مشکلات ناشی از نشستن نامناسب و زیاد ،  سرخوردن و یا آسیب های ناشی از حمل دستی اشیاء است.

وی با ابراز نگرانی از اینکه اقدام جدی در ارتباط با بهبود سلامت کارکنان در برخی سازمان ها انجام نمی شود ، افزود: با انجام روش های مدیریتی جدید می توان این مخاطرات را تا حد زیاد ی کنترل کرد.

  علی گل  ادامه داد: شناسایی خطر ، انجام ارزیابی ریسک و حذف و کنترل ریسک ، از مراحل لازم الاجرا در مدیریت ریسک به شمار می رود.

وی  شناسایی عوامل زیان آور کار را از سوی افراد لازم دانست و ایجاد شرایط سالم و آموزش در این راستا را از اساسی ترین گام ها برای کاهش مخاطرات شغلی برشمرد.

کارشناس فنی و اداری تاکید کرد: در خصوص مسائل ایمنی و بهداشت کارکنان از مشاورمجرب کمک باید گرفت و سعی شود لوازم و تجهیزات اداری از نظر ارگونومی و ایمنی در شرایط مناسب باشد.

وی توجه به دما ، تهویه مطبوع ،روشنایی مناسب محل کار ، انتخاب رنگ در محیط اداری ، نحوه قرار گیری افراد در پشت میز وکنترل صدای محیط را از ضرورت های یک محیط کار مناسب عنوان کرد.

این مدرس شیوه های صحیح استفاده از رایانه در محیط کار با ارگونومی مناسب و عوامل خطر روانی شامل:استرس های کاری و اجتماعی در محیط کار را برای حاضرین در کلاس بیان داشت.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار