سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

اختصاص پنج هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه استان ایلام در رتبه ششم تولید محصول راهبردی دانه روغنی کلزا در سطح کشور قرار دارد گفت: امسال پنج هزار هکتار از اراضی زراعی این استان به کشت این دانه روغنی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛حشمت زرین جوب اعلام کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و آب و هوایی در سال زراعی جاری 12 هزار و 500 تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

زرین جوب اضافه کرد: 25 میلیون ریال تسهیلات به ازای هر هکتار با نرخ سود 12 درصد به کشاورزان برای تولید کلزا پرداخت شده و همچنین برای سهولت در امر کاشت بذر دستگاه کارنده با پرداخت 50 درصد یارانه از سوی دولت و 50 درصد پرداخت تسهیلات با سود بانکی 12 درصد به کلزاکاران در اختیار کشاروزان قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از فواید کشت دانه کلزا بهره مندی زنبورداران از این مزارع است به گونه ای که در هر یک هکتار از اراضی کشت شده کلزا تا پنج کندوی زنبورعسل می توانند از شهد گل های این مزارع استفاده کنند.

به گفته زرین جوب مزارع کلزای استان به صورت رایگان بیمه شده است و در حال حاضر نیز با آغاز فصل کاشت 50 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دهلران به زیر کشت کلزا رفته است.






انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، اختصاص ، کشت ، کلزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.