سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سبز بانوان در ادبیات دفاع مقدس کمرنگ است!

حضور بانوان در جبهه های جنگ، حضوری سبز و در عین حال آتشین است که متاسفانه در ادبیات دفاع مقدس کمتر به آن پرداخته شده است.

اعظم بروجردی نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون نقش بانوان در ادبیات دفاع مقدس گفت: با وجود اینکه مردان به نسبت زنان نقش پر رنگ تری در دفاع مقدس داشته و حضور بانوان در جبهه های جنگ از جهاتی با مردان برابری نمی کند؛ اما از لحاظی نقش دشوارتری را ایفا کرده و آن نقش انتظار است. انتظار مادران برای فرزندان و زنان برای همسران از سخت ترین و جانگدازترین نقش هایی بود که بانوان ما در عرصه دفاع مقدس به آن پرداخته اند.

وی افزود: همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس می توان به خطرهایی اشاره کرد که تنها بانوان در معرض آن ها بوده و از آن جا که حفظ سیرت انسانی بسیار مهم تر و دشوارتر از حفظ جان است؛ زنان ما این نقش دشوار را هم به خوبی ایفا کرده اند. در واقع به طور کلی می توان گفت؛ حضور زنان در جبهه های جنگ یک حضور سبز و در عین حال آتشین بوده است که با این وجود در ادبیات دفاع مقدس کمتر به آن پرداخته شده است.

این نویسنده در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: پیرامون آثار ارائه شده توسط بانوان در این حوزه، بجز پرداختن به برخی خاطرات کار خاصی در این زمینه دیده نشده و نمی‌‌دانم علت آن را باید در کم ارزش بودن یا بها ندادن به این آثار جستجو کرد.

بروجردی در پایان پیرامون همایش هایی که به این منظور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش هایی با موضوع زنان و دفاع مقدس اگر تنها در حد یک اسم نباشد و بانوان فعال در این عرصه به معنای واقعی دیده شده و جوانان با این مقوله بیش از پیش آشنا شوند، بدون شک مفید و حائز اهمیت خواهد بود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.