سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

جمعیت جامعه عشایری کشور یکسان بوده است

جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رییس سازمان امور عشایر کشور گفت:جمعیت جامعه عشایری کشور طی سه دهه گذشته تقریبا یکسان بوده است.

کرمعلی قندالی در مراسم اختتامیه همایش منطقه ای فرهنگ و هنرروستا و عشایر استانهای غرب کشور که به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، جمعیت جامعه عشایری کشور را حدود یک میلون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: طبق نتایج سرشماری‌ها جمعیت جامعه عشایری کشور از سال 1366 تاکنون بین یک میلیون و 200 هزار نفر تا یک میلیون و 300 هزار نفر ثابت بوده و طی این سالها جمعیت جامعه عشایری کشور کاهش نداشته که دلیل آن داشتن متولی مشخص بوده است.

قندالی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در روستاها نیز نیاز به یک متولی مشخص داریم تا از کارهای لکه‌ای جلوگیری کرده و نوعی هم افزایی در کارها ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ و هنر دو مقوله در هم تنیده هستند، گفت: باید از جمیع جهات به فرهنگ و هنر روستاها و جامعه عشایری توجه کنیم. پرداختن تک بعدی به مقوله فرهنگ ما را به جایی نمی‌برد.

قندالی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ روستاها و جوامع عشایری مهمترین کار توجه به منزلت اجتماعی است، گفت: بی توجهی به منزلت اجتماعی سبب خالی شدن روستاها از سکنه شده است.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم منزلت اجتماعی را به این مناطق ببریم، در هیچ حوزه‌ای موفق نخواهیم بود.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.