سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق روسیه و ترکیه درخصوص هماهنگی پروازها بر فراز حریم هوایی سوریه

روسیه و ترکیه به توافقی درخصوص پروازهای جنگی بر فراز حریم هوایی سوریه دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه ترکیه‌ای در مصاحبه‌ای اعلام کرد ترکیه و روسیه در حال مذاکره برای امضای سندی درخصوص هماهنگی پروازهای جنگی بر فراز حریم هوایی سوریه هستند. 

به نقل از این منبع آگاه، دو طرف به توافقی "شرافتمندانه" در این خصوص دست یافتند و در حال مذاکره برای امضای سند همکاری هستند. براساس این توافق، زمانی که یکی از طرفین در حال انجام عملیات در یک منطقه است، طرف مقابل نباید وارد آن منطقه شود.

پس از دیدار «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با «خلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا در 15 سپتامبر (25 شهریور)، قرار شد پروازهای جنگی دو کشور بر فراز حریم هوایی سوریه با هماهنگی دو طرف انجام شود. 

این اولین بار بود که پس از حادثه سقوط جنگنده روسی در خاک ترکیه یک هیئت بلندپایه نظامی از سوی مسکو به آنکارا آمد. پس از حادثه سقوط جنگنده روسی روابط نظامی دو کشور به حالت تعلیق درآمده بود.

در این دیدار مسکو و آنکارا با یکدیگر توافق کردند به منظور اجتناب از وقوع حوادث هوایی همکاری های لازم را با یکدیگر به عمل آورند. اگر این سند به امضا برسد، گامی مهم و موثر در همکاری های مشترک روسیه و ترکیه در جنگ سوریه خواهد بود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.