دیدار هیئت‌های نظامی روسیه و ترکیه درباره جنگ سوریه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای گفتگو با همتای ترک خود دربارۀ درگیری‌ها در سوریه به آنکارا رفته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای گفتگو با همتای ترک خود دربارۀ درگیری‌ها در سوریه و همکاری‌های نظامی دو جانبه به آنکارا رفته است.

بر این اساس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: والری گراسیموف و خلوصی آکار پنج‌شنبه درخصوص «وضعیت کنونی و دورنمای راه‌حل بحران سوریه» به بحث و تبادل نظر می‌پردازند.

در این بیانیه همچنین آمده است: همکاری‌های نظامی دوجانبه میان روسیه و ترکیه از دیگر محورهای این گفتگوهاست.

گفتگو میان این دو مقام بلندپایه در حالی انجام می‌شود که آتش‌بس در سوریه آرامش کلی را در این کشور جنگ‌زده حکمفرما کرده است.

این آتش‌بس از ساعت 19 دوشنبه به وقت محلی سوریه برقرار شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد یافت. در همین حال، وزارت خارجۀ امریکا اعلام کرد جان کری وزیر خارجۀ امریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او، در گفتگویی تلفنی با تمدید 48 ساعتۀ این آتش‌بس توافق کرده‌اند.

سفر گراسیموف به آنکارا همچنین حاکیست روابط دو کشور که به خاطر حملۀ سرنگونی یک بمب‌افکن روس به دست جت‌های ترکیه به سردی گراییده بود، رو به بهبودی است.

بمب‌افکن سوخوی 24 روسیه در سوم آذر 1394 مشغول عملیات علیه گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه بود که دو جت اف-16 ترکیه آن را در حریم هوایی سوریه منهدم کردند.

کرملین اواسط تیرماه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به خاطر سرنگونی بمب‌افکن سوخوی 24 ابراز تأسف کرده است. این اقدام سبب شد دو کشور در مسیر عادی‌سازی مناسبات قرار گیرند.

اردوغان اواسط شهریور در جریان اجلاس سران کشورهای عضو گروه 20 گفته بود دو کشور در مسیر عادی‌سازی روابط «تدابیری خاص» را اتخاذ خواهند کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار