سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلبدین حکمتیار تا دو هفته دیگر وارد کابل می‌شود

پس از به امضا رسیدن توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار، گفته می‌شود وی تا دو هفته دیگر وارد کابل می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تاکنون چندین تن از مقامات حزب اسلامی وارد کابل شده اند تا از ورود رهبرشان به کابل استقبال کنند.

خبرگزاری نیوز پاکستان به نقل از منبعی نوشت؛ نخست وزیر سابق دولت مجاهدین افغانستان به احتمال زیاد پس از برقراری صلح کامل وارد گفتگوهای فشرده ای با دوستانش در گروه طالبان خواهد شد و همچنین با دعوت از برخی مقامات پاکستانی تلاش خواهد کرد تا زمینه خروج نیروهای خارجی را از افغانستان فراهم کند.

به گزارش این خبرگزاری، مقامات در اسلام آباد نیز نسبت به امضای توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار اظهار خوش بینی می کنند و امیدوارند گروه طالبان نیز مانند حکمتیار در این پروسه اشتراک کنند.

لازم به ذکر است که توافقنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار روز پنجشنه هفته گذشته در دفتر شورای عالی صلح کشور پس از ماه ها تلاش و مذاکره به امضا رسید.

این سند همچنین در آینده ای نزدیک میان محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور و گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی به امضا می رسد و از آن پس نافذ خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.