سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 18.3 درصدی سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در اروپا و آمریکا

حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور با 18.3 درصد رشد به 145 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه بی‌بی‌سی؛ آمارهای جدید نشان می‌دهد برای نخستین بار، حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور بر میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در چین فزونی یافت.

حجم سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور با 18.3 درصد رشد به 145 میلیارد دلار رسیده است. سال گذشته سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در خارج از این کشور از 135 میلیارد و 600 میلیون دلار فراتر نرفت.

این در حالی است که چین سال گذشته کندترین اقتصاد را 25 سال گذشته تجربه کرد. اقتصاد کُند چین موجب شد شرکت‌های چینی از فرصت استفاده کرده و رویه سرمایه‌گذاری در اروپا و آمریکا را آغاز کنند. در این میان شرکت‌های چینی بخشی از سهام شرکت ایتالیایی "پیرلی"، استودیوی فیلم‌سازی آمریکایی "لجندری"، شرکت سوئیسی "سینگنتا" و شرکت آلمانی کوکا را خریداری کنند. این روند در نهایت موجب برقراری بازار رقابتی و حضور شرکت‌های خارجی در چین نیز شد.

بر اساس آمارها، حمایت مؤسسات مالی چین از سرمایه‌گذاری مستقیم و بدون واسطه شرکت‌های چینی در خارج از مرزهای این کشور نیز تا 26 درصد افزایش یافت.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال گذشته با سیاست "مصرف‌کننده محور" شاهد رشد اندک اقتصادی بود. در یک دهه گذشته چین برچسب "کارخانه جهان" را برای فعالیت‌های تولیدی و رشد سریع اقتصادی به دست آورده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.