سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

فعالیت بیش از 280 کانون روستایی در استان همدان

مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: هم اکنون بیش از 280 کانون روستایی در سراسر استان در بین مناطق روستایی و محروم در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی فیض منش با اشاره به نقش اساسی و کلیدی روستا و روستاییان در توسعه فرهنگی کشور گفت: روستائیان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و فرهنگ اصیل روستایی، پشتیبان فرهنگی ما در سطح کلان است.

وی افزود: آسیب های فراوانی که در فرهنگ شهرنشینی موجود است، در فرهنگ روستا مشاهده نمی‌شود، از همین رو می‌توان با ساماندهی و توجه به فرهنگ بکر روستایی به توسعه فرهنگی آن در سطح ملی کمک کرد.

فیض منش همچنین از همایش منطقه ای فرهنگ و هنر روستاو عشایر از (۲ تا ۵ مهر) به میزبانی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: پنجمین کنگره ملی فرهنگ  و هنر روستا و عشایر در آستانه (15 مهر) روز روستا به میزبانی استانهای اصفهان، اردبیل، مرکزی، گلستان و کرمانشاه برگزار می شود.

 وی به اهمیت کانون های روستایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کانون های روستایی و عشایری به مراکز مهمی در راستای ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی تبدیل شده اند.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.