سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تولید سالانه بیش از 600 تن عسل در شهرستان خلخال

فرماندار خلخال گفت: این شهرستان با تولید بیش از 600 تن عسل در سال یکی از قطب های مهم پرورش زنبور عسل و تولید عسل در استان اردبیل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی نظری شیخ احمد افزود: پرورش زنبور عسل یکی از بخش های مهم اقتصاد مقاومتی بوده و به همین دلیل دولت به حمایت از زنبورداران و حل مشکلات آنها تاکید دارد.

وی گفت: طرح تحقیقاتی انجام شده در این شهرستان حاکی از وجود دست کم 700 گونه گیاهان مختلف اعم از دارویی و مرتعی مورد پسند زنبور عسل با میزان اسانس بالا در منطقه است و این تحقیقات برتری عسل تولیدی خلخال را از نظر مرغوبیت نسبت به عسل شمال کشور نشان داده است.

نظری اظهار کرد: وجود بیش از 210 هزار هکتار مرتع و 43 هزار هکتار مناطق جنگلی و بیش از 41 هزار هکتار از مزارع و باغات کشاورزی در منطقه ، شهرستان خلخال را به یکی از مناطق مستعد پرورش زنبور عسل تبدیل کرده و خلخال با داشتن بیش از 41 هزار کلنی زنبور عسل رتبه دوم پرورش زنبور عسل استان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین با اشاره به مشکل حمل زنبورهای عسل با خودروهای دارای مجوز از دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر تنها یک خودرو مجوز دار برای جابجایی بیش 41 هزار کلنی زنبور عسل برای حمل به شهرستان های همسایه گیلان در فصول سرد و گرم سال وجود دارد و انتظار می رود این مشکل با تجدید نظر مسوولان دامپزشکی در قانون حمل و نقل زنبور عسل به زودی بر طرف و زمینه سهولت جابجایی زنبورهای عسل به مناطق گرمسیر کشور در فصول سرد سال و باز گشت آنها به منطقه در آغاز فصل گرما فراهم شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سالانه ، عسل ، خلخال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.