سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنهان کردن عارضه صرع فرزندان بلای جان آنها می شود

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: والدین نباید عارضه صرع فرزندشان را پنهان کنند، زیرا موجب بروز حملات روحی و روانی در میان دانش آموزان می شود.

بهرام هجرانی جراح و متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران درباره بیماری صرع گفت: تشنج در واقع اختلال گذرای عملکرد مغزی است که در اثر تخليه الکتريکی غیر طبیعی در سلولهای عصبی مغز پيدا مي شود. 

وی درباره علائم این عارضه اظهار داشت: از دست دادن ناگهانی هوشياری، تغییرات حسی و رفتاری، انقباض عضلات در فرد و اختلالات مغزی و روانی از جمله علائم صرع است. 

این متخصص مغز و اعصاب با اشاره به عوامل ایجاد صرع بیان کرد: ضربه زدن به سر، اختلال در ژن یا کروموزوم‌ها و مادرزادی بودن از دلایل بروز عارضه صرع است که باید به درمان آن اهمیت داده شود.

وی با بیان اینکه عارضه صرع مادرزادی است، عنوان کرد: عوامل ژنتیکی بر بروز صرع تاثیر بسزایی دارد به طوریکه اگر دانش آموزی یکی از والدینش به این عارضه مبتلا باشد احتمال ابتلای فرزند به صرع تا 10 درصد افزایش می یابد.

هجرانی درباره اختلال روانی در این افراد بیان کرد: هنگام حمله صرع فرد دچار اختلالاتی همچون افسردگی، کاهش سطح هوشیاری و آگاهی می شود که این اختلالات گذرا و برگشت پذیر است.

وی افزود: ایجاد خشونت، افت تحصیلی، عدم رابطه اجتماعی و سرافکندگی ازعلائم عارضه صرع در میان دانش آموزان است که والدین باید برای رفع این ابهامات و کمک به فرزندان خود، آنان را به ایجاد رابطه با سایر دانش آموزان تشویق کنند.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه پنهان کاری صرع صحیح نیست عنوان کرد: والدین برای کمک به دانش آموزان و جلوگیری از بروز خطر و آسیب های احتمالی، رفع ابهامات، محافظت از حملات روحی و روانی باید از پنهان کاری صرع خودداری و مسئولان مدرسه را از ابتلای فرزند خود به این عارضه مطلع کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.