سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

ارائه تسهیلات برای نوسازی بافت های فرسوده

مدير كل راه و شهر سازي استان كرمانشاه گفت:از جعيت 400هزار نفري ساكن در بافت های ناکارآمد شهری استان ، 300 هزار نفر در شهر کرمانشاه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛بهادري با اشاره به اينكه،در استان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که این رقم در شهر کرمانشاه یک هزار و 228 هکتار است،گفت:از جمعیت یک میلیون نفری شهر کرمانشاه حدود 300 هزار نفر در محلات فقیرنشین زندگی می کنند و اين در حالي است،كه بافت های قدیمی شهر از ساکنان اولیه خودخالی شده و معمولا افراد فقیر در این مناطق سكني گزيده اند.


 وی گفت:در نگاه دولت يازدهم با تشکیل ستاد ملی مقابله با بافت های فرسوده و پیرو آن تشکیل این ستاد در استان و شهرستان ها،ساماندهي اين مهم، جامع مورد بررسي قرار گرفته، به این معنی که مسایل اجتماعی، توانمند سازی اقتصادی و بهسازی کالبد ساختمان ها با هم در نظر گرفته می شود و همسو با اين هدف در آبانماه 93 مصوب شد که دولت متعهد به پرداخت 10 درصد سود جاری بانک ها در تسهیلات اعطایی به منظور تشويق نوسازی در بافت های فرسوده باشد.

بهادري نرخ این تسهیلات را برای شهر کرمانشاه 400 میلیون ریال و برای شهرهای استان 300 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در سال 93 حدود 840 فقره تسهیلات و سال 94 نیز یک هزار و 700 فقره تسهیلات به استان ابلاغ شده که تاکنون در مجموع 850 فقره آن پرداخت شده است.


وی از ساخت یک مدرسه در محله شاطرآباد کرمانشاه در تکمیل زنجیره پروژه هایی که از قبل در این محله انجام شده و نیز ساخت پارک در شهرک شهدای شهر سنقر در راستای برنامه های محرک نوسازی خبر داد.

 بهادري، امسال نیز 100 میلیارد ریال اعتبار به این منظور تخصیص داده شده که قرار است با هزینه 20 میلیارد ریال یک خانه محله در فیض آباد کرمانشاه به منظور آموزش زنان سرپرست خانوار احداث شود؛ همچنین مطالعات بازآفرینی خیابان حداد عادل (آبشوران) با محوریت تکیه معاون الملک هم در دست اقدام اعلام كرد.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.