سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

تئاتر یکی از قوی ترین رسانه ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تئاتربا استفاده از مجموع ابزارهایی که در اختیار دارد یکی از قوی‌ترین رسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون قنواتی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: هنرمند تئاتر باید جامعه و محیطی که در آن زندگی می‌کند را بشناسد تا اثری که تولید می‌کند مشکلات و مسائل روز جامعه را در بر گیرد تا بتواند بهتر بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.

همایون قنواتی صبح امروز در آیین اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان خوزستان اظهار داشت: هنر میوه فرهنگ است و فرهنگ در واقع به این سئوال ما پاسخ می‌دهد که ما که هستیم و به گونه‌ای هویت هر فرد را معرفی می‌کند اینکه از چه پشتوانه و یا نهاد فرهنگی برخوردار است.

وی افزود: هنر که میوه فرهنگ است هم معرف حقیقت درونی هنرمند و هم به نوعی بازتاب تاثیراتی است که هنرمند از جامعه و محیط اطراف خود می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تئاتر را یکی از قویترین رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: تئاتر از مجموع ابزارهایی که در اختیار دارد مانند طراحی، نقاشی، نویسندگی و کارگردانی استفاده می‌کند و به همین دلیل یکی از قوی‌ترین رسانه‌ها است.

قنواتی ادامه داد: همه این ابزار به کمک هنرمند می‌آید که اثر خود را به روی صحنه ببرد و این کار باید با دقت با مطالعه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هنرمند تئاتری باید جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند را بشناسد، عنوان کرد: هنرمند تئاتر در کنار دقت، ظرافت و مطالعه در کار خود باید جامعه و محیطی که در آن زندگی می‌کند را بشناسد تا اثری که تولید می‌کند مشکلات و مسائل روز جامعه را در بر گیرد تا بتواند بهتر بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.

قنواتی افزود: اثر هنری که می‌بینیم باید مشخص باشد که یک تئاتر ایرانی، خوزستانی است و مسؤول این هنرمند است و در این مسیر باید با همت و مطالعه قدم بردارد و اگر آن اثر نیاز به بررسی دارد با حضور اساتید این مهم حل شود.

وی درپایان گفت: تئاتر خوزستان مانند ادبیات و شعر خوزستان که دارای شخصیت و هویت است شود و با تلاش و همت دوستان هنرمند این امر محقق شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.