دومین شب از عیدانه برنامه تلویزیونی «دورهمی» با میزبانی کارگردان این مجموعه از امین تارخ و وحید تاج به روی آنتن شبكه نسیم رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین شب از عیدانه برنامه تلویزیونی «دورهمی» با میزبانی کارگردان این مجموعه از امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون و وحید تاج خواننده موسیقی سنتی ایران به روی آنتن شبكه نسیم رفت.
 
مهران مدیری در ابتدای برنامه با بیان تعریفی از موضوع ساخت و ساز، از هم صنف های بساز و بفروش عذرخواهی کرد.
 
او سپس به استقبال اولین مهمان خود وحید تاج رفت و وی با اجرای قطعه «بهار دلکش» وارد صحنه «دورهمی» شد و به گفتگو با مدیری نشست.
 
تاج در ابتدا پس از سلام و احوالپرسی درخصوص قطعه «بهار دلکش» گفت: شب عید بود و مراسم ازدواج ما با اجرای کنسرتم همزمان شد. در همان موقع برای اولین بار به من خوانندگی تیتراژ پیشنهاد شد و من برخلاف تمام قواعد و آهنگسازی، بدون ساز و ارکستر این ترانه را برای سریال عیدانه داریوش فرهنگ خواندم و با تست اول کار مقبولی شد.
 
وی در ادامه درباره کمرنگ بودن فعالیت هایش بیان کرد: نه، من فعالیت خودم را در عرصه موسیقی سنتی دارم. شاید مجموعه عواملی است که باعث شده کمتر دیده و شنیده شده باشد.
 
تاج درباره نحوه آشنایی با همسرش و احساسات خود عنوان كرد: مگر می‌شود، آدم دستی بر کار موسیقی سنتی داشته باشد و عاشق نشود! گاهی احساساتم حتی با خواندن یک شعر غلیان می کند و نمی توانم جلوی خودم را بگیرم.  
 
وی با بیان اینکه پدر موثرترین مشوق و معلم من بوده است، درخصوص ارثی بودن صدای خوش اظهار داشت: پدر هم در خانواده از صدای خوش برخوردار است و معلم من بودند، من هم از کودکی در کنار پدر و دیگران صداهای مختلف را شنیدم و تا به امروز در وجودم حفظ کرده ام.

تاج پیرامون تحصیل در رشته موسیقی افزود: ساز اصلی ام سه تار و کمانچه است اما تخصصی آواز کار می کنم.
 
وی تاکید کرد: با کار کردن در رشته موسیقی در ایران فکر نمی کنم، اتفاقی بیفتد. هر کس با من از ورود به موسیقی مشورت می گیرد، می گویم که در کنار شغلی دیگر، موسیقی کار کنید و سازی را یاد بگیرید.  
 
مجری برنامه تلویزیونی «دورهمی» در بخش دوم این قسمت به گفتگو با بازیگر فیلم سینمایی «مادر» ساخته علی حاتمی نشست.
 
امین تارخ بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با مدیری از ورودش به تهران و حضور در عرصه بازیگری گفت: من هم مثل بقیه هم نسل‌های خودم به بازیگری علاقه‌مند بودم و با بازی در تئاتر دبیرستان، از 13 سالگی در عرصه بازیگری مشغول به کار شدم. کم کم از سال ششم متوسطه احساس کردم این علاقه عمق بیشتری دارد و تصمیم گرفتم به صورت جدی درس بخوانم و وارد دانشگاه هنرهای زیبا شوم. در 19 سالگی با 200 تومان به تهران آمدم.  
 
وی در ادامه این گفتگو به رسیدن فصل میانسالی اشاره کرد و درباره آن اظهار داشت: بحران میانسالی را همه دارند و نمی شود انکار کرد. به هر حال، فضای آدم ها در آن دوران متفاوت است و هر انسانی به گذشته خودش برمی گردد و ارزیابی در کارها و فرصت‌هایش انجام می دهد.
 
بازیگر سریال «اغماء» افزود: اساساً یک سوال وجود دارد که زندگی چیست؟ و همیشه یک سوال بی جواب در دو موضوع تولد و مرگ وجود دارد و هرگز جوابی برایش وجود ندارد.
 
تارخ در خصوص مافیای سینما گفت: به عقیده من کاری وجود ندارد که مافیا نداشته باشد، در سینما هم مثل بقیه اصناف مافیا وجود دارد.
 
وی درباره کارگاه آزاد بازیگری خود گفت: بیست و دو سال از تاسیس کارگاه آزاد می‌گذرد و تا اینجای کار بازیگرانی چون حبیب رضایی، ترانه علیدوستی، مهتاب کرامتی، گلاره عباسی، رامین راستاد، مریم بوبانی، پوریا پورسرخ و خیلی های دیگر خروجی این آموزشگاه بودند.  
 
تارخ ادامه داد: در مجموع بر اساس تعداد آماری که داریم حدود 50 تا 60 نفر در طی این 22 سال خروجی داشتیم که مشغول کار حرفه ای در عرصه بازیگری هستند.  
 
بازیگر مجموعه تلویزیونی «گاهی به پشت سر نگاه کن» از نحوه آشنایی با همسر و سه فرزندش گفت.
 
وی در خصوص کمرنگ شدن حضورش در عرصه بازیگری عنوان کرد: امیدوارم حمل بر خودستایی نشود، اما در این سه سال گذشته، بیش از 30 کار به من پیشنهاد شد که قبول نکردم. فکر می‌کنم سطح همه چیز پایین است و مقداری نازل شده است و سناریو درگیر درام نمی شوند. دیگر درام در قصه ها با احساسات مردم بازی نمی کند و نصیحت گونه شده است.
 
تارخ با بیان اینکه دغدغه کارگردانی ندارم، از علاقه اش به رشته بازیگری گفت: از آغاز هم به بازیگری فکر می کردم و اصولا این جنون در من وجود داشت که دانسته ها و داشته هایم را به نسل دیگر منتقل کنم و آموزش بازیگری را انتخاب و شغل دوم خودم می دانم.  
 
وی عنوان کرد: از همان ابتدا هم سوگند یاد کردم که اگر این کارگاه خروجی نداشته باشد، آن را تعطیل می کنم و حالا در شرایطی هستیم که 9 تا از هنرجوهای ما سیمرغ گرفته اند و در جشنواره ها شناخته شده اند.
 
تارخ در پایان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای بازیگران میانسال خود فیلمنامه می نویسند و سند و بازی آن بازیگر را ثبت و ضبط می‌کنند، دو نوار کامل از دوره های آموزش بازیگری خود را به موزه "دورهمی" اهدا کرد.
 
گزارش از محدثه نعمتی
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.