سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با مقامات پاکستانی گفتگو کرد

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با سفر به اسلام آباد، در دیدار با فرمانده ارتش و نیز مشاور امنیت ملی پاکستان، در خصوص مسائل مربوط به امنیت افغانستان با آنها به رایزنی پرداخت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فرانز مایکل ملبین با حضور در مقر اصلی فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی، با راحیل شریف فرمانده ارتش ملاقات کرد و در خصوص مسائل امنیتی افغانستان و مسائل مرزی میان دو کشور به گفتگو پرداخت.

اگر چه روابط عمومی ارتش پاکستان به محتوا و جزئیات این ملاقات اشاره نکرده است، اما موضوع مهاجران افغانستان و فشار مضاعف پاکستان برای بازگرداندن آنها به کشور و همچنین علمیات های ارتش پاکستان در نزدیک مرز افغانستان، بدون تردید از مهم ترین موضوع های گفت و گو در این ملاقات بوده است.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان همچنین با ناصرخان جنجوعه مشاور امنیت ملی دولت پاکستان ملاقات کرد.

مشاور امنیت ملی پاکستان در این ملاقات اهمیت صلح در افغانستان و تلاش های پاکستان برای تحقق این مهم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: صلح در افغانستان، به نفع پاکستان است.

ناصر خان جنجوعه گفت که پاکستان به حمایت از روند صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

سفر اخیر اشرف غنی رئیس جمهور کشور به دهلی نو، با توجه به حساسیت های موجود از جمله تشدید تنش های میان پاکستان با هند و افغانستان و نیز تلاش دهلی نو برای نزدیک تر شدن به کابل و همچنین اظهارات ضدپاکستانی وی دهلی نو، مقام های پاکستانی را به واکنش واداشت.

به دنبال ادامه مخالفت پاکستان برای دسترسی ترانزیتی متقابل هند و افغانستان از طریق خاک پاکستان، اشرف غنی تهدید کرده است اگر پاکستان اجازه این دسترسی را ندهد، افغانستان نیز دسترسی پاکستان از طریق خاک کشور به آسیای میانه را مسدود خواهد کرد.

رشد نوشت: پاکستان در پاسخ، تاکید کرده است که هرگز اجازه دسترسی هند به افغانستان از طریق خاک خود را نخواهد داد ولی افغانستان می تواند محصولات خود را از طریق جاده های پاکستان، به هند صادر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.