سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تشریح جزئیات بازدید اعضای کمیسیون امنیت از آب سنگین اراک/ برجام تاثیر منفی بر فعالیت این کارخانه نداشته است


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کارخانه تولید آب سنگین اراک همچون دوره قبل از برجام به کار خود ادامه می‌دهد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جزئیات بازدید روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مجموعه آب‌سنگین اراک را تشریح کرد.

وی گفت: در جریان این بازدید ابتدا از کارخانه تولید آب‌سنگین بازدید به عمل آمد و پس از آن در پی یک جلسه دو ساعته‌ با مدیران و مسئولان این کارخانه، به سؤالات و ابهامات پاسخ داده شد.
 
رئیس کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همچنین در جریان این بازدید جلسه دیگری با مدیران، مسئولان و متخصصان رآکتور 40 مگاواتی آب‌سنگین اراک برگزار شد تا فعالیت گذشته و همچنین پس از برجام این راکتور بررسی، تا از این طریق به سوالات و ابهامات نمایندگان مجلس پاسخ داده شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به مجموع بازدیدهای انجام شده باید گفت که توافق برجام هیچ تاثیری منفی بر روند کارخانه تولید آب‌سنگین اراک و فعالیت‌های آن نداشته است و این کارخانه همچنان مانند دوره پیش از برجام در حال انجام فعالیت است.
 
ذوالنوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همه تعهدات خود در راستای فعالیت رآکتور آب‌سنگین40 مگاواتی اراک در برجام عملیاتی کرده است ادامه داد: ایران گام های لازم را در جهت بازطراحی و تبدیل آن به یک راکتور 20 مگاواتی مدرن تر را برداشته است.

وی تاکید کرد: همچنین یک شرکت جامع ایرانی مسئولیت کار مدیریت اجرای بازطراحی رآکتور آب‌سنگین اراک را پذیرفته است تا به‌جای اینکه یک شرکت خارجی همه مسئولیت را بپذیرد که ما بازطراحی را از آن مطالبه کنیم، مدیریت این بازطراحی با یک شرکت ایرانی است و کشورهای خارجی هر یک بخشی از کار را برعهده دارند و اعمال مدیریت و محور کار با شرکت ایرانی است و کشورهای دیگر در کار مشارکت دارند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه مسلم است این است که مسئولان ایرانی در خصوص رآکتور آب‌سنگین اراک به‌خوبی اقدامات لازم را صورت داده‌اند و حال نوبت طرف خارجی است که به تعهدات خود در خصوص این رآکتور عمل کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۰۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
گزارشات داده شده به ایشون مشکل داشته.آب سنگین با سیمان پر شد.
ناشناس
۲۳:۴۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
مگه آب سنگین سیمان وتعطیل نشد