سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

توزیع سبد غذایی رایگان بین مادران باردار مهابادی

109سبد غذایی بین مادران باردار نیازمند در شهرستان مهاباد توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت : این کار با هدف ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای و با مشارکت بخش‌های موسسه بنیاد علوی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

دکتر علیزاده آذر افزود : خانم های باردار دارای BMI کمتر از 5/18 در شروع بارداری ، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری ، هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI مشمولاین طرح هستند و تا شش ماه پس از زایمان که در آن دوران ، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می کند ، این سبد تغذیه ای رایگان را دریافت می کنند.

وی در خصوص جامعه هدف در این طرح افزود : مراکز سلامت روستایی و خانه های بهداشت ، این مادران را شناسایی و به بنیاد علوی معرفی می کنند و سپس بنیاد ، هر دو ماه یک بار سبدهای غذایی را در بین آنان توزیع می کند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت : این طرح از سال 92 در این شهرستان اجرا شده و در آن ، مادرانی که شش ماه از زایمانشان سپری می شود ، حذف و زنان باردار جدید جایگزین آنان می شوند.

علیزاده آذر خاطرنشان کرد : امسال به ازای هر دو ماه یکبار مادران باردار نیازمند 109 عدد سبد کالا دریافت کرده اند و در طول 6 ماه گذشته این مادران 327 عدد سبد کالا دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد اظهار داشت : این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم موادغذایی شامل برنج ، لوبیا ، عدس ، گوشت مرغ ، نخود ، لپه ، ماکارونی ، عسل ، خرما ، تن ماهی ، پنیر ، روغن و حلوا شکری است که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، سبد ، غذایی ، رایگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.