مهاباد؛

پاداش یک میلیارد ریالی استاندار آذربایجان غربی به مادر سیامند رحمان

استاندار آذربایجان غربی با اهدای یک میلیارد ریال پاداش و پنج سکه بهار آزادی به مادر سیامند رحمان از غرور آفرینی قوی ترین مرد طلایی پارالمپیک ریودوژانیرو قدردانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان ، سعادت استاندار آذربایجان غربی عصر دیروز برای شرکت در مراسم استقبال از سیامند رحمان قهرمان طلایی پارالمپیک ریودوژانیرو ، به اشنویه سفر کرد و در میان مردم خونگرم این شهرستان حضوریافت.

سعادت گفت: سیامند رحمان پهلوان بزرگی است که به تمام کشور تعلق دارد و به عنوان نماینده ای از خاک پاک ایران ، پرچم پر افتخار کشورمان را در جهان به اهتزاز درآورد.

در این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانغربی هم به این قهرمان اشنویه ای 800 میلیون ریال پاداش اهدا کرد.

عبدالله چمن گلی گفت: با اهدای مبلغ 50 میلیون ریال از حسن جانفشان دیگر ورزشکار ملی پوش اشنویه ای نیز در رشته تنیس روی میز جانبازان و معلولان تجلیل خواهدشد.

رقابت‎های وزنه‎ برداری پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو در دسته ی به اضافه 107 کیلوگرم ، بیست و چهارم شهریور در حالی آغاز شد که هشت وزنه ‎بردار در این دسته حضور داشتند.

سیامند رحمان وزنه بردار اشنویه ای از آذربایجان غربی در این مسابقات در حرکت چهارم خود با بالا بردن وزنه 310 کیلوگرمی برای چهارمین بار در یک مسابقه رکورد جهان و پارالمپیک را شکست و قاطعانه ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد و75 کیلوگرم بالاتر از نفر دوم این رقابتها وزنه زد.

سیامند رحمان رحمان در پاراالمپیک 2012 لندن هم با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری فوق سنگین پاراالمپیک را به نام خود ثبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.