سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشور است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: سرمایه اجتماعی مهمترین سرمایه هر کشور است که می تواند در قالب مشارکت و اعتماد اجتماعی رشد کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهرداد نادری فر در دومین نشست فصلی سازمانها مردم نهاد استان همدان با محوریت سمن و رسانه با اشاره به اینکه دولت با استفاده از توان و ظرفیت سازمانهای مردم نهاد از توان آنها برای اداره امور جامعه استفاده کرده است  افزود: اداره امور جامعه توسط سازمانهای مردم نهاد بزرگترین سرمایه اجتماعی است که در دولت یازدهم این زمینه برای سمن ها فراهم شد.

وی با بیان اینکه هشت اتاق فکر در زمینه سمن ها در همدان فعالیت دارند افزود: این سمن ها با دستگاه های متولی تعامل دو سویه داشته و اقدام به مطالبه گری که خواسته دولت است می پردازند.

وی اضافه کرد: مهمترین سرمایه هر کشور سرمایه اجتماعی است و در صورت قوی بودن سرمایه های اجتماعی سایر سرمایه ها به شکل طبیعی و مستمر رشد میکنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره  به آغاز حرکت تشکلهای مردم نهاد ادامه داد:باید با تدوین قوانین موثر فضایی فراهم کرد که سمن ها با قدرت بیشتری در جامعه فعالیت کنند.

نادری فر با بیان اینکه اعتماد دولت به تشکل های مدنی و بالعکس موجب افزایش مشارکت اجتماعی می شود بیان کرد:در جامعه ای که سرمایه اجتماعی بالایی دارد فساد و معضلات اجتماعی کاهش و توسعه اجتماعی افزایش می یابد.

گفتنی است، در این نشست نمایندگانی از رسانه و سمن های مردم نهاد به بین دیدگاه و نظرهای خود پرداختند.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.