سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

گفتار درمانی راه علاج تشکل های اجتماعی نیست

معاون سازمان‌های مردم‌نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور گفت: حضور تشکل های اجتماعی با گفتار درمانی رفع نمی شود و راه علاج تشکل های اجتماعی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ بهمن مشکینی  در دومین نشست فصلی سازمان های مردم نهاد استان همدان  با محوریت سمن ورسانه با اشاره به اینکه همدان یکی از قطب‌های تمدن ایرانی است، افزود: هر مدیری باید تلاش کند حوزه‌های مأموریتی را توسط تشکل‎های اجتماعی انجام دهند .

وی ادامه داد: بعضی از استان‌ها و شهرهای ایران نقش ویژه‌ای در تمدن‌سازی ایران دارند که همدان یکی از این مراکز است.

وی با بیان اینکه چرا قانون اساسی را اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: قانون رفیع شوراها را به بدترین شکل ممکن اجرا کردیم.

وی با اشاره به اینکه مأموریت ما تلاش برای ساخت تمدن نوین اسلامی ـ ایرانی است، افزود: یکی از ارکان این تمدن، نقش مردم است که در این میان باید ببینیم در کجا قرار گرفته اند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اگر تشکل‎های اجتماعی در ایران نقش و تعریف درستی پیدا کنند به آستانه تمدن ایرانی ـ اسلامی خواهیم رسید. 

وی تصریح کرد: زمانی براساس یک برداشت‌های غلط به سمن‌ها، نقش آنها را امنیتی تلقی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تشکل‌ها در ایران یک فرصت و گفتمان است، ادامه داد: استعدادهای فرزندان این ملت در تشکل‌های اجتماعی باید شناخته شود که در این صورت ساختار اجتماعی کشور تغییر خواهند کرد.

مشکینی با بیان اینکه امروز پس از 37 سال، نوع مدیران دولت دو سه دوره بازنشستگی‌شان تمدید شده است، گفت: این افراد باید به جوانان مشاوره بدهند تا افراد جوان به میدان بیایند.

معاون سازمان‌های مردم‌نهاد مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم آینده مدیریت ایران به دست تشکل‎ها خواهد بود، ادامه داد: اگر ما بتوانیم این فرآیند را مدیریت کنیم، این تشکل‌ها ضامن بقای جمهوری اسلامی خواهد شد و اگر ورود نکنیم دشمن نفوذ خواهد کرد.

مشکینی خاطر نشان کرد: کمترین انحرافات و مشکلات در تشکل‌های اجتماعی وجود دارد و مفاسد اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و امنیتی در آن به کمترین مقدار ممکن رسیده است.

مشکینی با اشاره به اینکه پایه واساس حاکمیت  اسلامی و تمدن اسلامی ایرانی رشد تشکل‌ها است، بیان کرد:تشکل ها  خدمتگزار ملت با مشارکت سازماندهی شده هستند.

وی با اشاره به اینکه چرا باید دولت چند صد هزار نفر پرسنل در ستادش داشته باشد، افزود: قیمت تمام شده فرهنگ، سیاست و اقتصاد با حضور تشکل‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های اجتماعی براساس قوانین دینی، مقدس است، ادامه داد: تشکل در دانش ارتباطات به عنوان رسانه خطاب می‌شود که وظیفه آن گفتمان‌سازی اجتماعی است.

مشکینی با بیان اینکه رسانه‌ها باید تریبون در اختیار تشکل‌ها قرار دهند، تشریح کرد: تشکل‎های اجتماعی  باید پیام خود را به وسیله رسانه‌ها به جامعه انتقال دهند.

انتهای پیام/ ج


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.