سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارجاع 150 هزار نوآموز بدو ورود دبستان به مدارس استثنایی

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ورود قریب به 150 هزار نوآموز بدو ورود تا امروز به مدارس استثنایی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

محمد حسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش وپرورش استثنایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت سنجش نوآموزان‌ گفت: قریب به یک میلیون و 370 هزار نفر در طرح سنجش نوبت‌گیری کردند که از این تعداد یک میلیون و 240 هزار نفر موفق به انجام سنجش شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 90 نفر به مدارس عادی ورود پیدا کرده‌اند عنوان کرد: 150 هزار نفر برای معاینات تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

عظیم‌عراقی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ارجاع داده شده به پایگاه‌های تخصصی در حوزه‌های بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد بررسی قرار می‌گیرند اظهار کرد: 36 هزار نفر برای مشکلات بینایی، 17 هزار نفر برای مشکلات شنوایی و 76 هزار نفر برای مشکلات آمادگی تحصیلی به این مراکز معرفی شده‌اند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: تاکنون برخی از دانش‌آموزان به طور قطعی به مدارس ویژه ارجاع داده شدند که از این تعداد 143 نفر مشکل نابینایی، 97 نفر مشکل شنوایی، 3 هزار و 140 نفر کم توان ذهنی و 35 هزار دیر آموز شناسایی شده‌اند که البته دانش‌آموزان دیر آموز در مدارس عادی تحصیل می‌کنند.

عظیم‌عراقی یادآور شد: از بین افراد ثبت‌نام شده در طرح سنجش بیش از 8 هزار دانش‌آموز آن مربوط به جهش تحصیلی هستند و برخی نیز افراد بازمانده از این طرح در سال گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام /

برچسب ها: سنجش ، مدارس ، نوآموزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.