سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتخاذ برنامه های توجیهی برای بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان سال آینده

وزیر آموزش و پرورش از توجه بیشتر به بحث هدایت تحصیلی و برنامه های توجیهی برای دانش آموزان پایه دهم سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری ویژه بازگشایی مدارس در پاسخ به خبرنگاران پیرامون بحث هدایت تحصیلی و تغییرات آن برای سال تحصیلی آینده گفت: اصل هدایت تحصیلی در نظام آموزشی پذیرفته شده است و امسال به دلیل آنکه در نظام 3-3-6 تغییرات ساختاری وجود داشت این مسئله با چالش روبه‌رو شد.

وی افزود: با توجه به تصمیم‌گیری‌های انجام شده برای دانش‌آموزان سال آینده توجیه و برنامه‌های بیشتری برای آشنایی در روند هدایت تحصیلی در نظر گرفته شده است.

فانی بیان کرد: آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم تا دیروز حدود 766 هزار و 409 نفر بوده است که از این تعداد 12.65 درصد در رشته ریاضی، 32.48 درصد در رشته تجربی و 23.54 درصد در رشته انسانی، نیم درصد رشته معارف، 17.41 درصد در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و 13.37 درصد در هنرستان‌های کار و دانش ثبت‌نام کرده‌اند البته 160 هزار دانش‌آموزان اطلاعاتشان هنوز وارد سامانه سناد نشده است.

وی در خصوص سهم بودجه آموزش و پرورش از دولت عنوان کرد: طی دولت تدبیر و امید بیش از 2.7 درصد افزایش بودجه وجود داشته یعنی طی 3 سال اخیر سهم آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه‌ها با افزایش روبه‌رو بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در بحث تجهیز مدارس از شیوه پیمان‌کاری استفاده می‌شود گفت:متناسب با تخصیص اعتبارات هیچ بدهی سنگینی در سال گذشته وجود نداشته و بر اساس براورد‌ها سال آینده نیز هیچ مشکلی نداریم.

وی در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: در بودجه سال 95، 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش دستگاه‌های دولتی درنظر گرفته شده که بخش عمده آن مربوط به آموزش و پرورش بوده و طبق مذاکراتی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه ، قرار بر این شد تا تخصیص اعتبار خوبی برای بازنشستگان در نظر گرفته شود.

فانی اظهار کرد: اکنون در حال پیگیری از طریق خزانه هستیم تا این مطالبات هر چه زودتر برای فرهنگیان پرداخت شود و صحبت‌هایی که تاکنون وجود داشت به دلیل قول‌هایی بود که از سوی سازمان مدیریت برای پرداخت مطالبات بازنشستگان داده شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال 94 هزار و 500 میلیارد برای مطالبات فرهنگیان اختصاص پیدا کرده است گفت: برای امسال پیش بینی‌ها حدود 36 هزار نفر در شرایط بازنشستگی قرار دارند که به دلیل نیاز به همکاری از آن‌ها خواسته شده تا به فعالیت ادامه دهند.

وی بیان کرد: سال گذشته 9 هزار فرهنگی که امکان بازنشستگی داشتند به دلیل نیاز آموزش و پرورش به فعالیت خود ادامه دادند.

وزیر آموزش و پرورش به بحث ساماندهی نیروی انسانی و بهسازی اشاره داشت و عنوان کرد: کمبود نیروی انسانی از طریق نیروهای حق‌التدریس ساماندهی می‌شود و مشکل اصلی برای رفع این مشکل توجه به توزیع متناسب است که با توجه به سیاست بوم تا بوم در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

فانی با بیان اینکه در صورت تداوم این طرح با مشکل توزیع نا‌متناسب مواجه نیستیم گفت: در حال حاضر برخی افراد از مناطق برخوردار در مناطق کمتر برخوردار استخدام می‌شود.

وی در خصوص توجه به ماده 78 مالیاتی و توجه بر پرداخت مالیات به آموزش و پرورش گفت: تاکنون دو بار این مسئله تدوین شده و طرح آن در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.