سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری جشنواره ملی ورنی در منطقه‌ اهر

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره ورنی منطقه‌ اهر از سال 96 به‌صورت ملی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در هفتمین جشنواره منطقه‌ای ورنی شهرستان اهر، منطقه ارسباران و اهر را یکی از مناطق مهم تولید صنایع دستی به‌خصوص تولید ورنی و صنایع دست باف عشایری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای بازاریابی و فروش و تهیه مواد اولیه مناسب همراه با اعطای تسهیلات بانکی برای رونق این صنعت مهم است.

وی گفت: برگزاری جشنواره ورنی یک اقدام ارزشمند برای شناساندن توانمندی‌های صنایع دستی بخصوص ورنی می‌باشد که متأسفانه این شهرستان با وجود ظرفیت‌های بالقوه در این صنعت و اشتغال صدها نفر در این حوزه، تاکنون اقدام موثری برای ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی برای عرضه مستقیم صنایع دستی صورت نگرفته است که امیدواریم شهرداری و اداره صنعت و معدن و تجارت با همکاری بخش خصوصی اقدامات لازم تا برگزاری هشتمین جشنواره ملی سال آتی صورت گیرد که هنرمندان ورنی‌باف تولیدات خود را عرضه کرده و عایدات آنها نصیب واسطه‌گران نگردد.

این مقام مسئول افزود: با وجود برگزاری هفت دوره جشنواره، تأثیر آن در اقتصاد ورنی‌بافان ملموس نبوده و باید دراین راستا و همکاری دستگاه‌های مرتبط تلاش مضاعف دراین زمینه صورت گیرد.

آبدار، با اشاره به اینکه سال 2018 تبریز به عنوان پایتخت گردشگری ایران لقب گرفته است، گفت: انتظار می‌رود به تبع آن شهرستان‌ها نیز در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند و توانمندی‌های شهرستان‌ها به تدریج در حوزه گردشگری و صنایع دستی بروز و ظهور پیدا کند.

وی، در این برنامه از تعامل و همکاری فرمانداری اهر و شهرداری و سایر ادارات و نهادها که در برگزاری این جشنواره کمک کردند قدردانی کرد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.