فرماندار شهرستان اهر، از برگزاری هفتمین جشنواره منطقه ای ورنی و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عابدی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه صنعت ورنی و ورنی بافی یکی از صنایع دستی و منحصر به فرد این منطقه می باشد گفت: شهرستان اهر مهد ورنی و ورنی بافی در استان آذربایجان شرقی می‌باشد که از دیرباز مردمان عشایر و روستائیان این منطقه به بافت و عرضه آن جهت امرار و معاش خانواده اقدام می کردند و هنوز نیز این صنعت زیبای دست بافت توسط دستان زحمتکش عشایر و روستائیان منطقه برپا می باشد.

وی، وجود برخی از نقش و نگارهای موجود در ورنی را نیز نشان از طبیعت بکر و بی بدیل این منطقه عنوان کرد و افزود: وجود این نمادهای طبیعی و زیبا در ورنی می تواند دل هر بیننده ای را به وجد بیاورد و ترویج این فرهنگ در جامعه باعث جلب توجه گردشگران و توریست در منطقه باشد.

عابدی همچنین از دغدغه‌های مهم و اساسی هنرمندان صنایع دستی و به ویژه ورنی بافان را عدم وجود مکانی ثابت برای عرضه محصولات تولیدی خود برشمرد و افزود: یکی از اولویت‌های مهم در این راستا احداث بازاچه عرضه صنایع دستی در آینده نزدیک در شهرستان اهر می باشد.

این گزارش حاکیست؛ هفتمین جشنواره منطقه‌ای ورنی و صنایع دستی به همراه غرفه‌های مختلف صنایع دستی عشایری شهرستان اهر 22 شهریور ماه در محوطه سد ستارخان اهری برگزار می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.