سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان،

تشکیل کارگروه امنیت وسلامت مواد غذایی

جلسه کارگروه امنیت و سلامت مواد غذایی در استانداری با محوریت مدیریت و ایجاد شبکه‌های فاضلاب شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ‌قاسمی ‌‌مدیر‌عامل شرکت آب‌ و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: طرحی به ‌منظور جمع‌آوری شبکه فاضلاب به‌ وجود آمده که از سال 71 با مطالعات مختلف در این زمینه آغاز شده و در حال ‌حاضر تولید فاضلاب توسط هر فرد در شهر زنجان ½ مترمکعب در هر ثانیه است.
وی افزود: در سال 94 مقدار پساب تولید تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان 8/2 میلیون مترمکعب بوده است که از این پساب می‌توان در بخش صنعت استفاده کرد، اما هنوز نتوانستیم از آن ها استفاده کنیم.  
برای ایجاد شبکه فاضلاب مبلغی در حدود40  میلیارد تومان هزینه شده است. با توجه به این هزینه هنگفت اعتبارات برای ایجاد شبکه فاضلاب کافی نیست و ما برای تامین هزینه 300 میلیارد تومانی چاره‌ای نداریم جز اینکه به بخش خصوصی مراجعه کنیم.
قاسمی خاطرنشان کرد: به‌غیر از شهر زنجان، در شهر ابهر نیز این طرح در حال اجرا است و اجرایی شدن این طرح در خرمدره نیز زمان بسیار زیادی نیاز دارد همچنین در شهر ماهنشان نیز مشکل نصب انشعاب را داریم که علی‌رغم مجانی بودن لوازم، هیچ‌گونه استقبالی در این ‌باره از طرف مردم نشده است؛ بنابراین نیاز است که ارگان‌های مختلف در این‌ باره همکاری کنند.
همان‌طور که می‌ دانید پساب فاضلاب یک تهدید است که باید با توجه به کمبود منابع آب به یک فرصت تبدیل شود و به نحو مطلوبی در صنعت که کمترین آسیب را دارد، وارد شده و مورد بهره‌ برداری قرار گیرد.
وی در پایان ادامه داد سیستم پالایش آنلاین نصب شده است و پساب وارد شده به زنجان ‌رود با استانداردها همخوانی دارد، اگرچه آب فاضلاب به ‌طور مستقیم از سویی دیگر وارد زنجان ‌رود شده و احتمالا آلودگی آب این رودخانه به ‌دلیل ورود مستقیم فاضلاب است.
 
 
انتهای پیام/ ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.