سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدها و نبایدهای تاسیس شرکت های هواپیمایی جدید

نمایندگان مجلس معتقدند تاسیس شرکت های هواپیمایی با هدف ایجاد فضای رقابت به افزایش کیفیت خدمات رسانی در حوزه حمل ونقل هوایی منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه شرکت های هواپیمایی با مشکلاتی چون کفایت سرمایه، بدهی به بخش های مختلف و نبود ارائه خدمات مناسب دست و پنجه نرم می کند، هفته گذشته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از صدور موافقت اصولی با درخواست تاسیس 6 شرکت جدید هواپیمایی و دو شرکت بالگردی خبر داد.

بر اساس این خبر گام نخست برای تاسیس این شرکت ها تامین 3 هزار و 500 میلیارد ریال نقدینگی و نیز خرید 5 فروند هواپیما عنوان شده که این شرکت ها 6 ماه فرصت دارند تا نسبت به تامین سرمایه لازم و تدوین نظام نامه ها اقدام کنند.

در این میان کارشناسان دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مجوزهای صادر شده دارند، برخی معتقدند که ورود ایرلاین های جدید عاملی برای ایجاد فضای رقابتی بین شرکت های هواپیمایی و در نهایت بهبود کیفیت و خدمات رسانی است اما برخی دیگر معتقدند ایرلاین های تازه تاسیس توان رقابت با ایرلاین های بزرگ را ندارند و زمین‌گیر می شوند.

ایجاد فضای رقابتی با تاسیس ایرلاین های جدید

احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس دهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تاسیس 6 شرکت های هواپیمایی جدید، گفت: ورود شرکت های جدید در هر بخش همواره با ایجاد فضای رقابتی همراه بوده و بخش هواپیمایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ضمن اشاره به ناوگان فرسوده هوایی کشور بیان کرد: شرکت های هواپیمایی با نوسازی ناوگان مسافربری به بهبود وضعیت سفرهای هوایی و جلب رضایت مردم کمک فراوانی می کنند.

علوی در پایان تاسیس شرکت بالگردی جدید را نیز مفید عنوان کرد و گفت: با توجه به استفاده از بالگردها در حوزه‌های مختلف از جمله امداد و نجات،بنابراین تاسیس و نوسازی ناوگان بالگردی نیز می تواند در ارتقای فعالیت های مختلف این حوزه بسیار کارآمد باشد .

توجه به  کیفیت،اولویت ناوگان هوایی کشور 

مجید کیان‌پور دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس دهم شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تاسیس ایرلاین های جدید اظهار داشت: برای اضافه کردن ایرلاین جدید باید نیاز سنجی شود که چه میزان جمعیتی از حمل ونقل هوایی استفاده می کنند و  اینکه تعداد ایرلاین های فعلی نیاز ناوگان هوایی را مرتفع می کند یا خیر ، سپس با برنامه ریزی دقیق طبق موازین اقدام به تاسیس ایرلاین نمود.

وی بر لزوم توجه به کیفیت بر کمیت ایجاد شرکت های هواپیمایی جدید تاکید کرد و افزود: اضافه شدن هواپیماهایی با عمر کمتر از 10 سال به ناوگان هوایی و نیز رعایت حقوق مسافران جزء اولویت هایی است که بر ارتقای کیفیت خدمات بهتر در سیستم ناوگان هوایی منجر می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: تاسیس شرکت های هواپیمایی جدیدی که توان رقابت با ایرلاین های بزرگ را ندارند مطلوب نیست و برای بهبود کیفیت خدمات رسانی باید ادغام صورت گیرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
بندی در قرار دادها بزارید که کارهای تحقیقاتی .نو اوری و..... را شامل بشه تا باعث پیشرفت بشه .