انجام نخستين پرواز هما از پاریس به تهران بعد از اجرای برجام و خارج شدن تمامی کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم مهم‌ترین خبرها در حوزه راه و شهرسازی بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت راه و شهرسازی در هفته گذشته با خبرهای داغ روبه‌رو بوده که به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.


دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وام مسکن به دلیل بالا بودن مبلغ هر قسط دردی از قشر متوسط و ضعیف جامعه درمان نمی‌کند.


مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‎‌ها سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با وجود آزادسازی نرخ بلیت هواپیما٬ همچنان شرکت‌های هواپیمایی باور به اجرای این قانون ندارند.


یک انبوه ساز گفت: اختصاص وام‌های نوسازی برای بافت‌های فرسوده درصورت تداوم به تسریع نوسازی این بافت‌ها کمک می‌کند.


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه‌ای از نظارت متشکل از سازمان مجری، ادارات راه و شهرسازی و مشاوران خصوصی تشکیل شده که در نظارت ساختمان‌های دولتی نقش دارند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برجام تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن نخواهد داشت.


‌صبح امروز یک فرند هواپیمای سبک سسنا هنگام خروج از ‌آشیانه، با یک فروند هواپیمای سبک پایپر ٢٨ برخورد جزئی داشت.


مدیرکل شرکت راه‌آهن کشور گفت: چندی پیش افزایش قیمت بلیت قطارها تا هشت درصد ابلاغ شده و شرکت‌های ریلی بر اساس مصوبه مجاز هستند نرخ‌ها را اعمال کنند.


با وجود آماده شدن هشت هزار واحد مسکن مهر پرند در دهه فجر هفت هزار واحد از مسکن‌های مهر این شهر جدید فاقد متقاضی است.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ضرورت طراحی یک برجام دریایی در کشور خبر داد و گفت : باید در این طرح ورود مستقیم کالا به بنادر کشور توسط کشتی‎های بزرگ و افزایش رقابت پذیری ترانزیت و ترانشیپ کشور تدوین شود.


معاون راه روستایی گفت: در حال حاضر 91 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالت برخوردار هستند و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به 95 درصد خواهد رسید.


کارشناس هواشناسی گفت: امروز پدیده‌های اعم از مواج بودن خلیج‌فارس در بخش‌های مرکزی و وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.


معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد : یک شرکت اتریشی خواستار توسعه روابط ، همکاری و سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل ونقل ایران شده است.


پرواز امروز شرکت هواپیمایی ماهان پس از آماده شدن برای فرود در دهلی ، به زاهدان برگشته است.


سایت رسمی دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد: تمامی کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از لیست تحریم های هشت ساله خارج شدند.


نخستين پرواز هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران پس از اجراي برجام و لغو تحريم‌هاي ظالمانه از پاريس به تهران صورت مي‌گيرد.


بازار مسکن از 2 تا 3 سال گذشته در رکود به سر می برد و راهکارهای ارائه شده برای خروج از رکود تاکنون تاثیر گذار نبوده است.


یک کارشناس مسکن گفت: وام‌های اختصاص داده شده به نوسازی بافت‌های فرسوده نباید فقط وعده سرخرمن دولت باشد.


وزیر راه وشهرسازی گفت: جهت ارتباطی خلیج فارس به دریای سیاه که از ارمنستان عبور می‌کند کریدور مهمی برای کشورمان محسوب می‌شود.


با شروع برجام در طی روزهای اخیر نخستین بارقه‌های امید برای جوان سازی ناوگان فرسوده هوایی ایران کلید خورده، بنابراین نباید بدون برنامه از هول حلیم تو دیگ افتاد باید برنامه مدون تعریف شود.


سیاست‌های متناقض در بخش مسکن در حالی ادامه دارد که وام درمانی در این بخش نه تنها روشن و شفاف نیست، بلکه موجب هیجانات در بازار مسکن نیز شده است.


یک کارشناس اقتصادی گفت: با افزایش تقاضا نقدینگی فراوانی در اختیار دولت قرار می‌گیرد که با اختصاص وام مسکن تقاضای خرید بالا می‌رود.


یک استاد دانشگاه گفت: در صورت توجه بیشتر به نسخه اقتصاد مقاومتی همه شعارهای اقتصادی را اجرا می‌کند.


یک کارشناس مسکن گفت: توجه مسئولان به همه جوانب بافت‌های فرسوده شهر، روند نوسازی این بافت‌ها را به زیر 10 سال می‌رساند.


این روزها بازار گمانه زنی درباره وضعیت بخش های مختلف اقتصادی پس از اجرای برجام داغ است و بخش مسکن نیز به تبع آن در انتظار رفع رکود چند ساله به سر می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار