سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

شیراز رتبه اول تولید ماهیان زینتی در فارس

شيراز با توليد بیش از 5ميليون و 200 هزار قطعه ماهيان زينتي، رکورد دار استان فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛سرپرست مديريت جهاد كشاورزی شهرستان شيراز با بيان اين مطلب افزود : توليد و تكثير ماهيان زينتی در اين شهرستان در 12 واحد توليدی صورت گرفته و اشتغالي نزديك به 125 نفر به صورت مستقيم ايجاد کرده است.
مجيد اختری گفت: علاوه بر اشتغال زايی دائم ، توليد ماهيان زينتی باعث ايجاد اشتغال به طور غير مستقيم در زمينه حمل و نقل و عرضه اينگونه توليدات در فروشگاه های عرضه و همچنين ساخت لوازم وتجهيزات آبزيان زينتی شده است.
وی  بيان داشت : تكثير و پرورش ماهيان زينتی از جمله فعاليت های بسيار مناسب در مشاغل خانگی محسوب مي شود و در حال حاضر چندين واحد آن در شهر با استفاده از حداقل مكان راه اندازی شده است.
سرپرست مديريت جهاد كشاورزی شهرستان شيراز گفت :
 توسعه فعاليت های توليد و تكثير ماهيان زينتي  چشم اندازهاي روشنی علاوه بر توليد انواع ماهيان زينتی دارد كه از آن جمله به توليد گياهان زينتی به منظور تزيين آكوريوم ها و نيز توليد برخی از گياهان خوراكی و دارويی در محيط های آكواريومی و در كنار ماهيان نام برد.
مجید اختری  تصريح نمود: علاوه بر توليد ماهيان زينتی، ماهيان در مزارع انفرادی گرم آبی و سرد آبی نيز توليد می شود، شيراز تنها شهرستان توليد كننده ماهيان گرم آبی انفرادی  در استان فارس است که با توليد 69 تن در سال94 است و همچنين توليد ماهيان مزارع سرد آبی انفرادی در سال جاری بالغ بر 329 تن است.
گفتنی است كه شيراز در سال 1394 با توليد پنج ميليون و 200 هزار قطعه ماهی زينتی برای چهارمين سال پياپی رتبه اول توليد در استان را داراست.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.