سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

عملیات‌های هوایی نیروهای خارجی به دستور دولت افغانستان است

معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید: تمامی عملیات هوایی نیروهای خارجی به خواست دولت افغانستان انجام می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین افغانستان در تازه ترین سخنانش از حمله هوایی نیروهای خارجی در افغانستان انتقاد کرده و گفته است که طیاره‌های خارجی نباید مواضع طالبان در خاک افغانستان را مورد حمله قرار بدهد.

در همین حال آقای مرتضوی می گوید که حکومت افغانستان بر تمامی عملیات های که در افغانستان صورت می گیرد کنترل دارد و این عملیات ها با هماهنگی کامل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور انجام می شود.

به گفته معاون سخنگوی ریاست جمهوری، عملیات طیاره‌های خارجی در صورت نیاز برای مقابله با گروه‌های شورشی صورت می‌گیرد.

حامد کرزی از دادن صلاحیت انجام حمله‌های هوایی بالای طالبان به نیروهای آمریکایی از سوی کاخ سفید انتقاد می‌کند اما ارگ می‌گوید که این حمله‌ها برای سرکوب شورشیان صورت می‌گیرد.

رییس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که روابط آمریکا و افغانستان باید در چار چوب همکاری باشد، نه رابطه برده و برده داری، کرزی همزمان گفته است که امریکا نباید حق حاکمیت افغانستان را زیر پا قرار بدهد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور در حالی از عملیات نیروهای امریکایی بالای مواضع طالبان انتقاد می کند که شماری از کار شناسان و شهروندان کشور از سیاست های کرزی در زمان ریاست جمهوریش انتقاد می کنند.

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود می گوید که کرزی با چنین سخنانی در صدد این است تا از خود یک چهره ملی بسازد که گویا تمامی بخش ها را در نظر دارد و به همه چیز می اندیشد.

مسعود می گوید که آقای کرزی از ابتدا در واقع طرفدار حمایت از طالبان بود و می خواست که طالبان را به عنوان یک گروه یا لشکر پیش مرگ داشته باشد تا در مقابل مقاومت گران و مجاهدین یک توزان بر قرار شود.

او همچنان می گوید که حامد کرزی زمانی که به قدرت رسید تا آخر طالبان را بنام روند صلح و حتا در اطراف کابل هم طالبان را حمایت کرد.

در همین حال برخی از کارشناسان در کشور نیز می گویند که کرزی خلاف جان فدایی های نیروهای امنیتی کشور حرف زده و طالبانی که مردم بیگناه و نیروهای امنیتی را می کشند، از آنان حمایت می کند.

شفقنا نوشت: گفته می شود که حمله هوایی نظامیان امریکایی یکی از بهترین گزینه ها برای سرکوب شورشیان در میدان های جنگ خوانده شده که گفته می شود در برخی موارد منطاقی را از خطر سقوط نیز نجاد داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.