مقامات ارزگان از کشته شدن 8 پلیس در مرکز این ولایت در پی حمله هوایى نیروهاى آمریکایى خبردادند.

8 پلیس افغانستانی در پی بمباران هواپیماهای آمریکایی کشته شدندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این حمله عصر روز گذشته در منطقه څاگى شهر ترینکوت که در مسیر شاهراه کندهار  رخ داد.

حاجى رحیم الله، قوماندان کندک محافظت شاهراه ارزگان در گفتگو با پژواک گفت: نیروهاى آمریکایى یک پست آنها را در این منطقه بمباران کردند که طی آن یک پلیس کشته شد. اما همزمان با رسیدن نیروهای جدید یک حمله دیگر هوایى بر صورت گرفت که در نتیجه آن 7 همکار دیگر ما به شهادت رسیدند.

حاجى رحیم الله ضمن ابراز تاسف در مورد این رویداد، انتقاد نمود که در مناطق نزدیک طالبان مسلح مستقراند و پرچم هاى سفید آنها در حالى اهتزاز است؛ اما با وجود آن نیز فقط پلیس هدف قرار مى‌گیرد.

ژنرال چارلز کلیولند، یکی از سخنگویان نیروهاى امریکایى در کابل مى گوید که نیروهاى آنها روز گذشته حمله هوایى را زمانى انجام داده‌اند که همکاران افغان آنها هدف حملات مخالفین مسلح قرار گرفته بوده‌اند.

منبع افزوده است: "ما نمى دانیم که افراد مسلح مذکور که بر نیروهاى افغان فیر مى کرده اند، چه کسانی بوده اند؛ اما نیروهاى افغان و امریکایى حق دارند که براى دفاع از خود عمل متقابل انجام دهند.”

‌طالبان مسلح نیز گفته اند که شمارى از پولیس در حملات هوایى نیروهاى امریکایى کشته شده اند.

قابل ذکر است که قبل از این نیز شمارى از سربازان افغان در حملات هوایى نیروهاى آمریکایى در مناطق مختلف کشور کشته شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.