سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان؛

۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی جان دوباره می‌گیرد

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از فعالیت ۷ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ دکتر محمد باقر نوبخت ، معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امروز با آیت الله قربانی نماینده ی ولی فقیه درگیلان و امام جمعه ی رشت دیدار و گفتگو کرد.

 نوبخت صبح امروز در گلزار شهدای رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به توقعات اقتصادی خانواده‌های شهدا رسیدگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دولت از دو مسیر، موضوع رشد اقتصادی و اشتغال جوانان را دنبال می‌کند بیان کرد: دولت برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و آنهایی که با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند بیش از 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهور از فعال کردن 7500 واحد تولیدی تا پایان سال خبر داد و مطرح کرد: گیلان نیز سهمی در این موضوع دارد و براساس گزارش استاندار گیلان تعدادی از این واحدهای تولیدی گیلان تسهیلات لازم را دریافت کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: با فعال کردن واحدهای راکد تا قبل ازپایان سال در بازار کار و اشتغال نیروی انسانی متخصص تحرکی به‌وجود می‌آید.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت برای فعال کردن عرصه اقتصادی، طرح‌های عمرانی را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی غیرفعال مرتبط با مردم است ولی طرح‌های عمرانی مربوط به دولت است.

سخنگوی دولت هزینه طرح‌های عمرانی دولت تا پایان امسال را 37 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از هزینه طرح‌های عمرانی مربوط به گیلان است و در فرصتی مناسب فهرست طرح‌ها را به اطلاع مردم می‌رسانم.

وی از سرمایه گذاری 6500 میلیارد تومانی در بخش فرهنگی خبر داد و بیان کرد: بخش‌هایی مربوط به اتمام پروژه‌های مجتمع‌های فرهنگی است که اعتبار آنها به‌طور کامل تخصیص می‌یابد و بخشی از این طرح‌های فرهنگی تا قبل از پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در این دیدار گزارشی از روند کسب و مدیریت منابع مالی دولت ارایه کرد و با بیان اینکه در حال حاضر فروش روزانه ی نفت به دو ونیم میلیون بشکه در روز رسیده تصریح کرد: از فردا نیز روند تزریق 40 هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی ویژه ی مطالبات کشاورزان و پیمانکاران طرح های عمرانی و زیر ساختی آغاز خواهد شد.

دکتر محمد باقر نوبخت همچنین از تخصیص اعتبار برای حمایت از واحدهای تولیدی نیمه ی فعال کشورخبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده تلاش داریم رونق تولید و فضای کسب و کار را هر چه بیشتر محقق نماییم.

آیت الله قربانی در این دیدار با اشاره به تلاشهای دولت برای خروج از معضلات عدیده ی اقتصادی و معیشتی جامعه گفت: در حال حاضر شرایط امن و آرامی در فضای جامعه حاکم است و مسئولان اجرایی باید از این فضا برای خدمت صادقانه و هرچه بیشتر به مردم استفاده کنند.

نماینده ی ولی فقیه در گیلان همچنین به شرایط نقد سازنده از دولت برای ارتقاء عملکرد و بهبود شرایط خدمتگذاری به مردم اشاره کرد و گفت: به صاحبان تریبون های نمازجمعه و محافل فرهنگی و دینی استان تاکید کرده ام که هرگونه نقد از عملکرد مسئولان را پیش از آنکه رسانه ایی کنید با مقام مسئول مرتبط در میان بگذارید تا فضای جامعه ملتهب و ناآرام نشود.


انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.