سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:

نرخ کاهش تلفات جاده ای در بازده زمانی10 ساله رتبه نخست جهانی دارد

رییس پلیس راه با اشاره به اینکه،نرخ کاهش تلفات تصادفات جاده ای در بازده زمانی 1385 تا امسال رتبه نخست جهانی دارد گفت: آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهریور سال گذشته 55 نفر بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهمترین عوامل تصادفات جاده ای کشور امشب 25 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سرهنگ حمیدی رييس پلیس راه ، بیات جامعه شناس، رییس اورژانس کشور و هدايتی مدیر کل ایمنی و ترافیک سازمان راهداری بررسی شد.

رییس پلیس راه با اشاره به اینکه، شهریورماه و تعطیلات نوروز بیشترین حادثه ها رخ می دهد گفت:  در طول سال گذشته 16 هزارو 500 نفر بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند به طوری که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 300 نفر کاهش یافت.

کاهش تلفات تصادفات جاده ای در بازده زمانی 10 سال رتبه نخست جهانی دارد
سرهنگ حمیدی با بیان اینکه، نرخ کاهش تلفات تصادفات جاده ای در بازده زمانی 10 ساله از سال 85 تا امسال رتبه نخست جهانی دارد ادامه داد: آمار تلفات ناشی از تصادفات در شهریور سال گذشته55 نفر بود.

اصلاح فرهنگ رانندگی از مهمترین عوامل کنترل تصادفات رانندگی است
بیات جامعه شناس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه، نقص خودرو، استاندار نبودن جاده، خطای انسانی و نقص قوانین مهمترین عوامل موثر در تصادفات جاده ای است بیان کرد: اصلاح فرهنگ رانندگی از مهمترین عوامل کنترل تصادفات رانندگی است.

هدايتي مدیر کل ايمني و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به علت اصلی تصادفات گفت: ارتقاء توسعه پایدار ایمنی نیازمند برنامه بلند مدت است لذا به صورت ضرب العجل نمی توان کاری انجام داد.

خسارت مالی فوت هر فرد برای جامعه و خانواده او یک میلیارد و دویست میلیون تومان است

سرهنگ حمیدی همچنین اظهار داشت: بر اساس تحلیل مرکز مطالعات راهبردی ناجا، خسارت مالی مستقیم فوت هر فرد در تصادفات جاده ای، برای جامعه و خانواده او یک میلیارد و دویست میلیون تومان است که خسارت سنگینی است.

۶۰ درصد قربانیان تصادفات جاده ای به علت ضربه به سر و ضربه مغزی فوت می کنند

در ادامه بحث، دکتر پیر حسین کولیوند رئیس اورژانس کشور نیز درباره آمار ۴۰ درصدی موارد فوتی تصادفات جاده ای در مسیر بیمارستان بیان داشت: این آماری است که از طریق پزشکی قانونی اعلام می شود، منتها واقعیت این است که ۶۰ درصد قربانیان تصادفات جاده ای به علت ضربه مغزی و ۸ تا ۱۲ در صد نیز به علت خونریزی فوت می کنند.

وی تصریح کرد: به عنوان متولی امر درمان و بحث فوریت های پزشکی اقدامات مختلفی من جمله؛ تجهیز ناوگان اورژانس و فوریت های پزشکی را دستور کار قرار دادیم ضمن آنکه اورژانس هوایی و پزشک مقیم را نیز فعال کرده ایم.

در حال حاضر ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای در کشور داریم

سرهنگ حمیدی مجددا در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای در کشور داریم گفت:  از این تعداد، تنها در ۱۵۰۰ محل حادثه خیز طی سه سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و سازمان راهداری وزارت راه نیز با بودجه های اندک خود قادر به اصلاح این نقاط حادثه خیز جاده ای نیست کما اینکه در دو سه سال اخیر نتوانسته اقدام خاصی در این رابطه انجام دهد.

وی اضافه کرد: البته با مجموعه اقدامات صورت گرفته از جمله؛ اصلاح رفتار نحوه آموزش، نحوه اخذ گواهینامه سامانه های نوین ، بحث اصلاح قوانین و افزایش هزینه تخلفات توانسته ایم میزان مرگ و میر در تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.