سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

صادرات 350 هزار تنی کالا از همدان

در پنج ماهه نخست سال 350 هزار تن کالا به ارزش بيش از 46 ميليون 333 هزار دلار و از گمرک همدان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 15 درصد کاهش و از نظر وزنی 24 درصد کاهش داشته است گفت: تراز تجاری استان مثبت و افزون بر 8/38 میلیون دلار و حجم مبادلات تجاری استان افزون بر  8/54 میلیون دلار است.

محمد رضا متین افزود: واردات کالا از گمرک همدان نیز در این مدت بیش از هشت میلیون و 524 هزار دلار به وزن چهار هزار و 296 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 51 درصد کاهش و از نظر وزنی 18 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد:  از این میزان کالای وارداتی 386 هزار دلار معادل 5/4 درصد کالای مصرفی، پنج میلیون و 997 هزار دلار معادل5/70 درصد کالای واسطه ای و دو میلیون و 140 هزار دلار معادل 25 درصد خطوط تولید بوده است.

مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان همدان  با اشاره به کالاهی صادراتی استان همدان به کشور های خارجی عنوان کرد: بخش صنعت با 45 درصد و به ارزش 21 میلیون دلار، کشاورزی با 9/38 درصد و به ارزش 18 ميليون و 30 هزار دلار ، صنایع دستی 5/14 درصد و به ارزش شش میلیون و 739 هزار دلار بوده است.

متین، مقصد صادرات کالاهای همدان را کشورهای آمریکا، آلمان، اتریش، بلژیک، رومانی، لهستان، اکراین، چک، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، هند، تونس، امارات، عراق و افغانستان برشمرد.

انتهای پیام/ ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.