معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از وجود ۸۶ روستای هدف گردشگری در کشور خبر داد.

وجود 86 روستای هدف گردشگری در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شاملو در بازدید از روستای هدف گردشگری حیدره قاضی خان در شهرستان بهار گفت: از این تعداد در 66 روستا طرح هادی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی روستاها همه قسمت‌های آن دارای بافت با ارزش نیست ادامه داد: برخی از روستاها دارای هسته‌های با ارزشی هستند که حفظ و احیای آن‌ها در طرح‌های هادی برای ماندگاری روستائیان در دستور کار قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حضور گردشگران در روستاهای دارای بافت با ارزش، ایجاد مهاجرت معکوس ، توجه به معماری بومی روستا و مشارکت مردم در این فعالیت ها نتایج خوبی داشته است که در برنامه ششم نیز توسعه می‌یابد.

شاملو توسعه کشور را در گرو توسعه روستاها دانست و افزود: اجرای سیاست‌های مقاومتی بدون توجه به روستاها به عنوان مرکز تولیدات کشور، ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان تلاش می‌کنیم اقدامات ما در روستاها گسترش یابد تاکید کرد: مهمترین و اثرگذارترین یاران بنیاد مسکن در روستاها شوراها و دهیاران هستند.

گفتنی است، روستای حیدره قاضی خان دارای 717 نفر جمعیت و 180 خانوار است که اجرای بافت با ارزش این روستا از سال 93 آغاز شده و عملیات جداره سازی، کف سازی، اجرای جوی، دیوار سنگی و جابجایی شبکه برق انجام گرفته است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.