سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

اجرای طرح تحول سلامت زمینه سازارتقاء خدمات بهداشتی

اجرای طرح تحول سلامت عامل رشد وتوسعه درزمینه تامین امکانات وافزایش سطح خدمات بهداشتی ودرمانی است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، عباس بایرام زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب گفت: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت در کشور بیش از 23 میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای بیمارستان و درمانگاه های تخصصی تکاب هزینه شده است که از این میزان اعتبار، بیش از 13 میلیارد ریال تنها در یک سال گذشته برای توسعه تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهدای تکاب اختصاص و هزینه شده است.

بایرام زاده با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار موجب تحول در بخش درمان تکاب شده است، افزود: با اختصاص و هزینه کردن این اعتبارات، درمانگاه قلب شهرستان تکاب با دستگاه های مدرن پزشکی مجهز شده و بخش همودیالیز بیمارستان نیز با افزایش دستگاه های مورد نیاز ، نوسازی و دستگاه اکسیژن ساز که از نیاز های دیرینه بخش درمانی تکاب بود، خریداری و در این بیمارستان نصب و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با استفاده از این اعتبارات، تجهیزات پیشرفته مورد نیاز بخش های آندوسکوپی و سونوگرافی و نیز 2 دستگاه خودروی آمبولانس با مساعدت ها و پیگیریهای لازم نیز همزمان با اجرای طرح تحول سلامت برای بیمارستان تکاب تامین شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تکاب با اشاره به متناسب بودن تجهیزات و امکانات موجود بهداشتی و درمانی با جمعیت تکاب ادامه داد: هم اینک تجهیزات درمانی موجود در بیمارستان شهدا و درمانگاه های تخصصی شهرستان تکاب کافی بوده و در حد استاندارد های لازم است.

بایرام زاده اضافه کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و مساعدت دولت تدبیر و امید و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان آذربایجان غربی جهش قابل توجهی در تامین امکانات و افزایش سطح خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکان متخصص در تکاب رخ داده است که علاوه بر این ، دستگاههای جدید رادیولوژی پرتابل و دیجیتال با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و به زودی در شهرستان تکاب راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص طرح های عمرانی در بخش بهداشت و درمان تکاب نیز گفت: درحال حاضر ساختمان درمانگاه تخصصی تکاب با زیربنای 850 مترمربع با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال و 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و پیش بینی می شود تا یک سال آینده به بهره برداری برسد تا کمبود فضاهای فیزیکی موجود در درمانگاه تخصصی جبران گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد که به زودی عملیات اجرایی ساخت یک مجتمع درمانی در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع با مشارکت و همکاری معادن و کارخانه های طلای تکاب آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.