کار گروه مدیریت بحران با حضور مدیر شبکه، رئیس بیمارستان و اعضای کارگروه درشاهین دژتشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جبارزاده مدیر شبکه شاهین دژ با اشاره به نقش اساسی و با اهمیت بهداشت و درمان در مدیریت بحران اظهار نمود: بیشترین و مهمترین نقش در یک بحران حوزه بهداشت و درمان را تحت تاثیر قرار می دهد به ویژه بیمارستان و فوریتهای پزشکی به عنوان واحد اصلی ارائه خدمات می نماید و قطعا" داشتن دستورالعمل، هماهنگی و مدیریت با فرماندهی از پیش تعیین شده می تواند در کنترل و مدیریت بحران تاثیرات اساسی را بجا بگذارد.

جبارزاده افزود: امروزه با پيشرفت سريع تكنولوژي بسياري از حوادث غير مترقبه طبيعي يا ساخته دست بشر ( غير طبيعي ) قابل پيش بيني و حتي در بعضي موارد قابل پيشگيري است و حتي با آگاهي مقطعي يا احتمالي از زمان ، مكان و زمينه هاي وقوع بحران و در نظر گرفتن تمهيدات مناسب نيروي انساني ، تجهيزات و كسب آمادگي كافي با اجرای مانورها در اين موارد مي توان يا از وقوع اين حوادث جلوگيري كرد يا اثرات مخرب آنها بر اقتصاد و امنيت ملي و ... را كاهش داد .

وی تمرین و نیاز سنجی را در کنترل یک بحران را نقش اصلی عنوان کرد و اظهار نمود: در هر حادثه ابتدا باید ایمنی تیم امداد گران را تامین و سپس با مدیریت و با تصمیمات منطقی و اصولی وارد عمل شد تا به آنچه که اهداف مد نظر می باشد دست یافت .

مدیرشبکه شاهین دژبا تاکید بر اینکه تمرین و مانور علاوه بر ارتقاء سطح مهارتی، کمبودها و کاستی ها را نیز می توان شناسایی و در مواقع بحران با کیفیت مطلوب وارد عمل شد.

در ادامه هیمن نباتی دبیر کارگروه با تشریح شرح وظایف کارگروه اظهار نمود: کسب تجربیات لازم در مدیریت بحران بایستی از یک طرف به مطالعات مرتبط و متمرکز بر حادثه و بررسی علل و زمینه های وقوع حادثه و از طرف دیگر تمرینات متعدد و استفاده از شیوه های مناسب و آمادگی بخش درمان که به عنوان نهاد ارائه خدمات و کاهش قابل توجه مرگ و میر و آسیب های جسمی در حوادث به عهده دارند یک امر حیاتی و ضروری است .

وی در ادامه مدیریت بحران را آمادگی ، پیشگیری ، پیش بینی ، مقابله و باز توانی دانسته و افزود : کمیته مدیریت بحران باید با طراحی و تدوین سیاستها و دستورالعمل های برنامه بلایا و حوادث و اعمال تغییر و اصلاحات در صورت نیاز اقدام نماید تا در مواقع بحرانی بتواند با کمترین خسارت وارده به بازتوانی دست یابد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.