سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

والایی «عمود هزار و چهارصد» را به اتمام رساند

علی‌اكبر والایی از اتمام نگارش سفرنامه كربلای خود با عنوان «عمود هزار و چهارصد» خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علی‌اكبر والایی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری از اتمام نگارش سفرنامه كربلای خود خبر داد و اظهار كرد: در چند ماه اخیر مشغول نگارش سفرنامه‌ام به كربلا با عنوان «عمود هزار و چهارصد» بوده‌ام كه به تازگی به پایان رسیده و پس از ویراست نهایی آن را به دست چاپ می‌سپارم. البته هنوز نشری كه بخواهم اثرم را به آن بسپارم انتخاب نكرده‌ام.
 
وی ادامه داد: این كتاب مربوط به پیاده‌روی است كه در اربعین سال گذشته از نجف به كربلا داشته‌ام. عنوان اثر نیز بر اساس تیرك هایی انتخاب شده كه در مسیر نجف تا كربلا نصب شده و بر روی هر كدام شماره ای قرار دارد. این تیرك ها از نجف با شماره یك آغاز می شود و هر 50 متر، یك تیرك نصب شده است. در نهایت و رو به روی حرم حضرت عباس (ع) تیرك 1452 قرار دارد.
 
والایی تصریح كرد: عنوان این اثر همچنین به گذشت 14 قرن از ظهور اسلام و از سوی دیگر به چشم‌انداز توسعه 1400 كشورمان اشاره دارد.
 
این نویسنده با بیان اینكه سفرنامه‌های امروزی با توجه به وجود امكانات رسانه‌ای و تصویری فراوان، باید اثر خاصی باشد تا مخاطب را جذب كند، عنوان كرد: سعی كردم این سفرنامه روایت خاصی داشته باشد و به همین دلیل هم در طول آن، تحلیل های مختلفی ارائه داده‌ام و به پیاده‌روی كربلا و دوستی بین دو ملت ایران و عراق و شیعیان این دو كشور، مراودات فرهنگی مرتبط با اعتقادات دو كشور و ... اشاره كرده‌ام.
 
وی همچنین گفت: در كتاب «عمود هزار و چهارصد» از جغرافیای مسیر نیز صحبت كرده‌ام و در آن به شرح خیابان ها و مسیر های پیش روی زائران اشاره كرده‌ام و به همین دلیل معتقدم این اثر برای مخاطب عام و خاص می تواند خواندنی باشد؛ چرا كه مخاطب عام با خواندن كتاب تصور خواهد كرد كه یك بار به این سفر معنوی رفته است و مخاطب خاص هم برخی تحلیل ها و اندیشه هایش را در كتاب خواهد دید.
 
والایی خاطرنشان كرد: این كتاب تا نمایشگاه كتاب و اربعین سال آینده منتشر می‌شود و می تواند برای زائران راهنمای خوبی باشد.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.