صباغ‌زاده ایرانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی کتاب‌ها نگرش ما را به مسئله موسیقی تغییر می‌دهند

نویسنده کتاب «شیدایی»، به دنبال نگارش کتابی درباره موسیقی و شناساندن اساتید موسیقی ایران به مخاطبان است.

مریم صباغ‌زاده ایرانی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه امیدوار است بتواند گرد و غبار نشسته بر روی میز کار خود را بتکاند، اظهار داشت: فکر می‌کنم عطش نگارش کتاب «اندوه فراموشی» در من وجود دارد. این کتاب یاد موسیقیدانانی را که از میان ما رفته‌اند و در ظاهر فراموش شده‌اند، زنده می‌کند، همین کتاب‌ها هستند که نوع نگرش ما به مسئله موسیقی را تغییر می‌دهند.

وی افزود: با مرور نام موسیقیدانان بزرگی که نامشان بر روی سنگ قبرهای جای گرفته در قبرستان ظهیر‌الدوله حک شده، متوجه می‌شویم بسیاری از آنها در میان عامه مردم فراموش شدند. این در حالی است که پریدن از روی بخشی از تاریخ معاصر هنر نیست و یک اشتباه بزرگ است؛ زیرا هیچ ملتی از فراموش کردن تاریخ خود سود نبرده است.

این نویسنده در بخش دیگری از صحبت‌های گفت: هم اکنون 3 یا 4 اثر در دست نگارش دارم که هر کدام را به جایی رسانده‌ام. در کل برای من دغدغه کار بر روی آثار کودک و نوجوان به کار بر روی آثار ویژه بزرگسالان می‌چربد. بنابراین نگارش مجموعه «کودکان عاشورا» را بزودی تمام خواهم کرد. البته دو جلد از این مجموعه تا امروز منتشر شده و نگارش سه جلد دیگر آن، به امید خدا تا مهر ماه سال جاری تمام می‌شود.

صباغ‌زاده ایرانی ادامه داد: مجموعه دیگری را هم در دست نگارش دارم که به یادآوری آداب و سنن ما در بستر شهری پرداخته است. پیشینه و تاریخ شکل‌گیری مشاغل از موضوعاتی است که به دست فراموشی سپرده شده و لازم است در مورد آنها به فرزندانمان توضیح بدهیم.  

یادآور می‌شود؛ صباغ‌زاده ایرانی تا به امروز کتاب‌هایی با عناوین «زخمه‌ها»، «هجرانی»، «مجنون»، «شیدایی»، «نامه‌های باد» و «روایات هفتگانه» را در دسترس مخاطبانش قرار داده است.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار