سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ابرازامیدواری نماینده مردم درگز از بازگشایی مرز باجگیران

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم مرزباجگیران مجددا بازگشایی شود که در غیر اینصورت در ارتباط با این کشور تکدری پیش می‌آید که شاید نتوان آن را مدیریت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله حاتمیان افزود: به ویژه اینکه رفتارهای بازدارنده و تعرفه‌ای ترکمنستان برای برخی از کشورها بوده و سیاست محدودیت و ایجاد ارتباط با برخی از همسایگان کاملا واضح است.

وی با بیان اینکه ترکمنستان قصد دارد دسترسی ایرانی‌ها به دوشهر فیروزه و عشق آباد را کاهش دهد اظهارداشت: شهرهای فیروزه و عشق آباد که از شهرهای بسیار مهم و راهبردی ترکمنستان هستند در نزدیکی گمرک باجگیران بوده و این کشور قصد دارد دسترسی ایرانی‌ها به این 2 شهر را کاهش دهد.

حاتمیان افزود: همچنین این کشور با وضع تعرفه ترانزیتی برای کامیون‌های ایرانی قصد طرد این کشور از تجارت خود را دارد.

وی اظهار داشت: درمسئله‌ای که برای مرز باجگیران پیش آمده ، ترکمنستان فضا را به نوعی به سمت امنیتی شدن پیش برده و بعید است که این تعرفه را به زودی بردارد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: وضع تعرفه برای ایران در حالی صورت گرفته که برای ترکیه 20 درصد کاهش داشته و پر واضح است که ترکمنستان قصد دارد ایران را طرد کرده و تردد مرزی خود با کشور ما را به حداقل برساند.

وی تأکید کرد: با وجود مرز مشترک طولانی میان ایران و ترکمنستان نیازی نیست که این کشور سیاست‌های تقویت تجارت با ترکیه را در دستور کار بگذارد مگر اینکه مقاصد دیگری را در این بین دنبال کند.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.